1

هشدار سازمان ملل متحد به تهدید امنیت غذایی ۴۵ میلیون نفر در ۶ ماه آینده

آژانس سازمان ملل متحد هشدار داد: تغییرات آب و هوایی در ۶ ماه آینده بدترین ناامنی غذایی را برای ۴۵ میلیون نفر مردم آفریقا رقم خواهد زد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی (اگروفودنیوز)؛ سازمان ملل متحد هشدار داد شرایط بد آب و هوایی بسیار جدی است و باید سرمایه‌گذاری در کشورها برای مقابله با آن و اثراتی که روی ناامنی غذایی خواهد گذاشت انجام شود.

آژانس غذایی سازمان ملل متحد گفت: « طی ۶ ماه آینده ۴۵ میلیون نفر از مردم آفریقا دچار بدترین ناامنی غذایی خواهند شد که باید در این زمینه سرمایه‌گذاری شود.»

همچنین نهادهای بین‌المللی سازمان خوار و بار جهانی (فائو)، صندوق بین‌المللی توسعه کشاورزی (ایفاد) و برنامه غذایی جهانی (WSP) ضمن هشدار خواستار سرمایه‌گذاری جدی روی مقابله با امنیت غذایی در جهان و جلوگیری از بحران گرسنگی شدند و تاکید کردند این سرمایه‌گذاری‌ها باید طولانی مدت باشد تا بتوان با شرایط آب و هوایی مبارزه کرده و ظرفیت جوامع را در کشورها برای مقابله با این شرایط، ارتقا داد.

بر اساس این گزارش ۱۱ میلیون نفر در حال حاضر از بحران ناامنی غذایی در ۹ کشور آفریقایی آنگولا، زامبیا، موزامبیک، زیمبابوه، ماداگاسکار، نامیبیا، استونی،لتونی، مالاوی رنج می‌برند.

مارگارت مالو مدیر منطقه‌ای برنامه غذایی جهانی در آفریقا گفت: «بدترین خشکسالی‌ها را در ۳۵ سال گذشته در مرکز و غرب در منطقه آفریقا در فصل زراعی تجربه کردیم. ما باید نیاز غذای میلیون‌ها نفر را تامین کنیم اما همچنان زمین‌های زراعی و ساختمان‌ها با طوفان‌ها و سیلاب‌ها و همچنین خشکسالی‌های متناوب تهدید می‌شوند.»

وی ادامه داد:‌این در حالی است که آفریقا تنها یک بار در ۵ فصل زراعی گذشته بارندگی مناسبی را تجربه کرده است. 

بحران گرسنگی فزاینده جوامع شهری و نیز جوامع روستایی را تحت تاثیر قرار داده و بالا رفتن قیمت مواد غذایی و نیز کاهش جمعیت دام‌ها و همچنین بالا رفتن نرخ بیکاری به این بحران غذایی بیشتر دامن زده است که شرایط سوء تغذیه را بیشتر کرده و جوامع محلی را بیشتر تحت تاثیر قرار داده است.

آژانس غذایی سازمان ملل متحد در نظر دارد تا حتی فراتر از این ۱۱ میلیون نفر تا اواسط سال ۲۰۲۰ از آنها حمایت کند و علاوه بر آن به نیازهای غذایی و تغذیه‌ای آنها پاسخگو باشد. و تلاش می‌کند تا از کشاورزان کوچک حمایت کند تا تولید آنها رونق بگیرد.

سرویس خبری: بین الملل