1

هشدار هجوم ملخ های صحرایی به کشور

مدیرکل مبارزه با آفات عمومی سازمان حفظ نباتات گفت: با توجه به بارش های بالاتر از نرمال در شرق آفریقا و شبه جزیره عربستان، احتمال حمله ملخ صحرایی به کشور وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ سعید معین از احتمال هجوم ملخ هایی از نیمه اردیبهشت خبر داد و گفت: براساس آخرین بولتن فائو، اکنون ملخ های صحرایی در شرق عربستان قرار دارند که همواره به سبب بارندگی های بالاتر از نرمال در شرق آفریقا و شبه جزیره عربستان احتمال حمله ملخ صحرایی وجود دارد.

به گفته او، با توجه به شرایط جوی شرق آفریقا و شبه جزیره عربستان احتمال افزایش جمعیت، هجوم و حرکت ملخ صحرایی به سمت مناطق مرکزی و شمال عربستان( جنوب خلیح فارس) تا تیرماه فراهم است.

معین ادامه داد: پیش بینی ها حاکی از آن است که ملخ صحرایی در اردیبهشت و خرداد به ایالات شمالی هندوستان رود و مجدد در شهریور به مناطق زمستان گذرا بازگردد.

مدیرکل مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات گفت: اکنون ردیابی، رصد و پایش در استان های خوزستان، هرمزگان، بوشهر، فارس، جنوب کرمان و سیستان و بلوچستان در حال انجام است و همواره به سبب تامین و تدارک سم، سم پاش و آموزش های کافی مشکلی نداریم.

سرویس خبری: کشاورزی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان