1

واکنش به واردات دام از پاکستان/ واردات دام زنده ممنوع است

[heading]رئیس سازمان دامپزشکی با بیان اینکه واردات دام زنده به کشور ممنوع است، گفت: دولت با این مساله مخالف و تمامی اقدامات آن در جهتی است که این اتفاق رخ ندهد.[/heading]

مهدی خلج در گفتگو با مهر با بیان اینکه ما به هیچ عنوان مجوز واردات دام زنده را از هیچ کجا صادر نکرده‌ایم، اظهارداشت: تنها به واردات تعداد محدودی دام زنده برای مقاصد اصلاح نژادی از کشورهای پیشرفته از جمله کانادا و کشورهای اروپایی مجوز داده شده است.

وی با اشاره به اینکه اگر واردات بخواهد از جایی انجام شود باید رئیس سازمان دامپزشکی مجوز بهداشتی آن را صادر کند، افزود:  در غیر این صورت واردات غیرمجاز تلقی می‌شود.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور درباره احتمال قاچاق دام زنده به کشور اضافه کرد: با توجه به اینکه تمام اطراف کشور نوار خاکی است، این  احتمال وجود دارد که گاهی دامی خارج یا وارد شود اما به‌صورت رسمی چنین اتفاقی رخ نمی‌دهد.

خلج با تاکید بر اینکه دولت با واردات دام زنده مخالف است، افزود: بنابراین تمام اقدامات در جهت عدم ورود دام زنده به کشور انجام می‌شود.

وی در پاسخ به این پرسش که واردات دام زنده به کشور از چه زمانی ممنوع شده  است؟ گفت: حداقل طی دو سالی که بنده رئیس سازمان هستم، چنین مجوزی صادر نشده و واردات ممنوع است.