1

٣٠ تن تخم مرغ روزانه با قیمت مصوب در استان سمنان توزیع می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: روزانه ۳۰ تن تخم مرغ تولیدی مرغداری‌های استان با قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار استان قرارمی‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی، سیدحسن میرعماد روز دوشنبه درباره تأمین تخم‌مرغ به رسانه‌ها گفت: روزانه حدود ۸۷ تن تخم‌مرغ در استان سمنان تولید می‌شود و با توجه به نیاز استان ۳۰ تن تخم‌مرغ با قیمت مصوب تنظیم بازار در اختیار ستاد تنظیم بازار استان برای توزیع در صنوف قرارمی گیرد.

وی با بیان اینکه با راهکارهای پیش‌بینی شده بازار مرغ و تخم‌مرغ در استان سمنان متعادل می‌شود اضافه کرد: با ورود سازمان جهاد کشاورزی و حذف دلالان در توزیع مرغ و تخم‌مرغ بازار این محصولات در استان متعادل می‌شود.

وی افزود: بیش از ۱۸۰۰ تن مرغ آماده کشتار در استان سمنان وجود دارد و هیچ مشکلی برای تأمین مرغ در استان سمنان وجود ندارد و چند روزی است که بخشی از مرغ تولیدی استان برای تنظیم بازار به تهران ارسال می‌شود.

میرعماد افزود: فروش مرغ با قیمت بیش از ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان در استان سمنان غیرقانونی است و با متخلفان از سوی مراجع ذی‌ربط برخورد می‌شود.

وی درباره تأمین نهاده‌های مورد نیاز مرغداری‌ها نیز گفت: در سامانه بازارگاه توزیع نهاده تسهیل شده و به صورت جدی موضوع پیگیری می‌شود.

در استان سمنان بیش از ۴۰۰ واحد انواع مرغداری با ظرفیت پرورش ۱۳ میلیون قطعه پرنده وجود دارد و ۲ هزار و ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در این حوزه اشتغال دارند و ۲ تا سه درصد تولید کشور از استان سمنان تامین می‌شود.

سرویس خبری: استان ها