1

پانزدهمین دوره ملی جشنواره آش متفاوت‌تر از قبل در زنجان برگزار می‌شود

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار زنجان گفت: پانزدهمین دوره ملی جشنواره آش ۱۹ تا ۲۲ مهر امسال در سالن‌های نمایشگاه بین‌المللی کاسپین با حضور تمامی میزبانان از سراسر کشور متفاوت‌تر و آراسته‌تر از سال‌های گذشته برگزار خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از ایرنا، مرتضی شهامی در جلسه بررسی مسائل، مشکلات و اقدامات ضروری برای برگزاری این جشنواره افزود: پانزدهمین دوره ملی جشنواره آش موجب ایجاد شور و نشاط در بین مردم می‌شود و باید در ارتقا توانمندی آنها تلاش بیشتری  شود.

وی با تاکید بر اینکه برگزاری این جشنواره می‌تواند بیش از پیش قابلیت‌های گردشگری استان را نیز معرفی کند اظهار داشت: مردمی بودن این جشنواره مهم‌ترین اعتبار آن است، در واقع جشنواره آش یکی از شاخص‌های مهم فرهنگی استان زنجان محسوب می‌شود و برگزاری آن موجب شده است تا اقوام متعدد اصیل ایرانی گردهم آیند.

این مسوول خاطرنشان کرد: بر این مبنا، همه دستگاههای اجرایی استان دخیل در برگزاری این جشنواره به امور محوله کاملا آگاه هستند و دستگاههای خدمات رسان و عضو ستاد خدمات سفر در این ایام به صورت آماده باش در جهت برگزاری هرچه باشکوهتر این جشنواره خواهند بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان نیز در این جلسه ادامه داد: جشنواره ملی آش زنجان مادر تمامی جشنواره‌های غذا در ایران است و استان زنجان در حوزه غذا عقبه خاصی دارد و برگزاری سالیان سال جشنواره آش از توانمندی‌های استان در این حوزه حکایت دارد.

سید سعید صفوی افزود: در پانزدهمین دوره جشنواره آش ایرانی نیز۳۰ بانوی آشپز در ۳۰ غرفه به هنرنمایی خواهند پرداخت و هیات داوران در طول این جشنواره، بهترین آش را از نظر کیفیت، طعم و نیز مقبولیت عموم هموطنان انتخاب خواهند کرد و در کنار این جشنواره، و صنایع‌دستی کل کشور هم بصورت گسترده معرفی خواهد شد.

وی اضافه کرد: در کنار برگزاری جشنواره ملی آش ایرانی و نمایشگاه ملی صنایع دستی، معرفی جاذبه‌های طبیعت‌گردی و فرهنگی استان، رویدادهای مختلف مانند ورزش بومی و محلی، برپایی غرفه‌های صنایع دستی کشور برگزار خواهد شد تا مسافران و گردشگران از این ظرفیت و زیبایی‌ها بهره بگیرند.

به گفته این مسوول، بطور قطع  این جشنواره با توجه به تعطیلی ۲ساله در پی شیوع ویروس کرونا با استقبال خوبی روبه رو خواهد شد.

صفوی اظهار داشت: با توجه به ضرورت حمایت مردم و نهادهای مختلف از صنایع‌دستی داخلی، تلاش شده است تا نمایشگاهی با حضور ۳۱ استان کشور در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی کاسپین برگزار شود.

وی خاطرنشان کرد: حضور پررنگ شهرها و روستاهای ملی و جهانی صنایع‌دستی یکی از ویژگی‌های این دوره از نمایشگاه است که می‌تواند به معرفی هرچه بهتر ظرفیت‌های این حوزه کمک کند.

سرویس خبری: آشپزی و گردشگری غذا

منبع: ایرنا