1

پرورش میگو در سیستان و بلوچستان آغاز شد

سرپرست اداره‌کل شیلات سیستان و بلوچستان از آغاز دوره پرورش میگو در سال جدید با ذخیره سازی بچه میگو در استخرهای مزارع پرورشی جنوب این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از ایرنا؛ عطاءاله رئیسی اظهارداشت: دوره پرورش میگو در مزارع و سایت‌های پرورش میگوی سیستان و بلوچستان از ابتدای سالجاری با ذخیره سازی بچه میگوی تولیدی در مراکز تکثیر استان آغاز شد.

وی بیان کرد: هر ساله با توجه به شرایط دمایی سیستان و بلوچستان با آغاز سال جدید فصل پرورش میگو در نوار ساحلی استان آغاز می‌شود و تقریبا پایان مهرماه با برداشت محصول تولیدی به اتمام می‌رسد.

سرپرست اداره‌کل شیلات سیستان و بلوچستان ادامه داد: در دوره جدید پرورش میگو پیش‌بینی می‌شود حدود یک‌هزار و ۲۰۰ هکتار از سطح مزارع پرورش میگوی استان به زیرکشت برود که برای این میزان به حدود ۲۳۰ تا ۲۵۰ میلیون قطعه بچه میگو نیاز است.

وی تصریح کرد: هم‌اینک بچه میگوی مورد نیاز مزارع و سایت‌های پرورش میگوی سیستان و بلوچستان از ۲ مرکز تکثیر داخل استان قابل تأمین بوده و پیش‌بینی می‌شود تعداد ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیون قطعه بچه میگو از مراکز تکثیر فعال استان تولید شود که ضمن تأمین نیاز داخل استان به سایر استان‌های میگو پرور و متقاضی بچه میگو نیز ارسال شود.

رئیسی خاطرنشان کرد: امید می‌رود در سال زراعی جدید حدود سه هزار تا سه هزار و ۵۰۰ تن میگو از مزارع پرورشی سطح استان تولید و روانه بازارهای مصرف داخلی و خارجی شود.

به گزارش ایرنا، سیستان و بلوچستان به سبب گستردگی منابع آبی دارای ۲ اداره کل شیلات در شمال و جنوب استان است که اداره کل شیلات سیستان مستقر در زابل واقع در شمال استان وظیفه کنترل و حمایت از منابع آبی داخلی و اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان مستقر در بندر چابهار واقع در جنوب استان در حوزه آبهای دریای عمان فعال است.
چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران و سرزمین موج و مرجان واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله ۶۴۵ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از ۳ شهر به نام های چابهار، پلان و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، ۶ دهستان و ۴۳۸ روستا تشکیل شده است.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

منبع: ایرنا