1

پس از دریافت گواهینامه انطباق معیار مصرف انرژی صورت گرفت؛حضور فعال شرکت سحر همدان در نمایشگاه بین المللی محیط زیست

با مدیریت صحیح به خوبی توانستیم پسماندهای شرکت را کنترل و مدیریت کنیم و بار آلودگی های حاصل از پساب ایجاد شده را به خوبی کاهش دهیم | شرکتهای تولیدی برای داشتن شاخص های محیط زیستی نیازمند حمایت این سازمان هستند تا بتوانند با تقویت زیرساختهای موجود حفظ این شاخص ها را افزایش دهند.

 

به گزارش اگروفودنیوز ، شرکت صنایع غذایی سحر همدان با توفیق در اخذ گواهی نامه انطباق معیار مصرف انرژی از سازمان ملی استاندارد ایران با همکاری اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان در پانزدهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست ایران حضور دارد.

شرکت صنایع غذایی سحر همدان با دست آوردهایی از جمله صرفه جویی در مصرف انرژی با توجه به افزایش دو برابری میزان تولید محصولات، فرهنگ سازی در جهت مصرف بهینه انرژی و حفاظت از محیط زیست، مدیریت پسماندها، تفکیک و بازیافت زباله ها، مکاتبات الکترونیکی و حذف کاغذ، کاهش بار آلودگی پساب خروجی فاضلاب و استفاده بهینه از آبهای موجود با چرخش و سیرکوله کردن، با شعار سحر امانتدار طبیعت در پانزدهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست ایران حضور دارد.

s3

قائم مقام شرکت صنایع غذایی سحر همدان در حاشیه این نمایشگاه در گفتگو با خبرنگار همدان پرس اظهار داشت: صنایع غذایی سحر همدان در راستای تکالیف اجتماعی خود با برنامه ریزی و سیاستهای لازم به خوبی توانسته است انرژی مصرفی خود را مدیریت کند.

مسعود خیری با بیان اینکه تولیدات شرکت سحر از سال ۸۸ تا سال ۹۴ علی رغم افزایش دو برابری تولیدات خود، در مصرف انرژی های آب، برق و گاز صرفه جویی قابل توجهی داشته است، افزود: خوشبختانه با مدیریت مناسب و بعد از انجام ممیزی، مصرف انرژی در شرکت سحر از متوسط مصرف انرژی نسبت به صنایع کنسروسازی کشور پایین تر بوده است و این در حالیست که شرکت سحر توانسته مصرف برق را به میزان ۹ درصد و مصرف گاز را به ۳ درصد کاهش دهد.

S1

او ادامه داد: با مدیریت مصرف آب نیز به میزان قابل توجهی صرفه جویی لازم صورت گرفته به طوریکه میزان مصرف به ۱۴ درصد کاهش یافته است.

خیری افزود: با توجه به این کاهش مصرف و رعایت شاخص های محیط زیستی شرکت سحر مورد توجه سازمان ملی استاندارد ایران قرار گرفت و خوشبختانه توانستیم گواهی نامه انطباق معیار مصرف انرژی را از این سازمان دریافت کنیم.
او با اشاره به اینکه رعایت شاخص های محیط زیستی نشان دهنده توسعه یافتگی هر واحد تولیدی است اظهار داشت: واحدهای تولیدی علاوه بر انجام مسئولیت خود باید به مدارج اجتماعی و زیست محیطی نیز توجه داشته باشند.

قائم مقام شرکت صنایع غذایی سحر همدان گفت: با مدیریت صحیح به خوبی توانستیم پسماندهای شرکت را کنترل و مدیریت کنیم و بار آلودگی های حاصل از پساب ایجاد شده را به خوبی کاهش دهیم.

خیری ادامه داد: با برنامه ریزی و هماهنگی های صورت گرفته تفاله های حاصل از تبدیل مواد اولیه در شرکت سحر به مصرف دامها می رسد.

او با بیان اینکه حوزه مدیریت پسماند یک کار فرا بخشی است، گفت: سازمان حفاظت از محیط زیست که به عنوان دستگاه ناظر مسئولیت هماهنگی بین بخشی را برعهده دارد باید با واحدهای تولیدی همکاری داشته باشد.

خیری با ابراز خرسندی از ارتباط مناسب شرکت سحر با سازمان حفاظت محیط زیست اظهار داشت: شرکتهای تولیدی برای داشتن شاخص های محیط زیستی نیازمند حمایت این سازمان هستند تا بتوانند با تقویت زیرساختهای موجود حفظ این شاخص ها را افزایش دهند.

او از واحدهای تولیدی خواست برای مدیریت انرژی و پسماند و اجرای آن از منابع موجود استفاده کنند و انتظار می رود بانکها از این واحدها حمایت کنند که متاسفانه رقبتی نشان نمی دهند.

قائم مقام شرکت صنایع غذایی سحر همدان حفظ شاخص های محیط زیستی را از وظایف اصلی هر واحد تولیدی دانست و اظهار داشت: اگر می خواهیم توسعه ای ایجاد کنیم باید با حفظ شاخص ها، به توسعه پایدار و ماندگار در جهت حفظ و ارتقای سلامت مصرف کنندگان کمک نماییم.

گفتنی است؛ پانزدهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست ایران از ۱۰ الی ۱۳ اسفند ماه ۱۳۹۴ در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران برگزار  شد.