1

پیام وزیر جهاد کشاورزی به مناسبت روز دامپزشکی

وزیر جهاد کشاورزی با صدور پیامی، تلاش دامپزشکان کشور در کنترل و پیشگیری از بروز بیماری‌های دامی و حفظ سلامت فرآورده‌های خام دامی را در پایداری تولید و اقتصاد روستایی موثر دانست.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی، از وزارت جهاد کشاورزی، متن پیام دکتر کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی به این شرح است:
نخستین ماه فصل پاییز همواره یادآور مهر و محبت یکایک هموطنانی است که دو فصل سال را با جدیت و کوشش پشت سر گذاشته و ماحصل تلاششان را چیده و آماده اند که در زیبایی ضیافت رنگ‌ها از طبیعت هزار رنگ این فصل آرامشی دوباره گرفته و شاهد بارش رحمت الهی در آغاز فصل جدید و سال کاری دوباره باشند.

نیمه آغازین مهر هزار رنگ برای کارکنان وزارت جهاد کشاورزی با دو مناسبت مهم همراه است. چهاردهم مهرماه روز ملی دامپزشکی و پانزدهم مهرماه روز روستا و چقدر با مسماست این توالی نامگذاری‌ها در تقویم شمسی کشور؛ چراکه عمده فعالیت همکاران دامپزشکی در سرتاسر کشور در راستای یکی از مهمترین وظایف و مسئولیت هایشان یعنی کنترل و پیشگیری از بروز بیماری‌های دامی در معنای واقعی در روستا‌ها تبلور می‌یابد و نقش مهمی در حفظ اشتغال و معیشت روستا دارد.

امروزه به مدد تلاش و سختکوشی پرسنل دامپزشکی، حتی در دورافتاده‌ترین مناطق کشور اقدامات ارزشمندی در حوزه کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در جریان است که نقشی مهم در سرزندگی و جریان حیات در اقتصاد روستایی دارد. البته تلاش سختکوشان عرصه سلامت کشور در حوزه دامپزشکی منحصر به روستا و جمعیت دام روستایی نیست و امروزه توان تولید بالای کشور در تولید صنعتی و انبوه که علاوه بر تأمین نیاز داخلی فرآورده‌های خام دامی همچون شیر، تخم مرغ، گوشت سفید و قرمز و …، امکان صادرات و ارزآوری برای کشور را ایجاد کرده است نیز بواسطه اقدامات ارزشمند دامپزشکی کشور در واحد‌های صنعتی از بزرگترین واحد‌های دامداری تا وسیع‌ترین مراکز پرورش آبزیان و تا متراکم‌ترین واحد‌های مرغداری و … کشور است.

حفظ و صیانت از سرمایه دامی کشور در معنای عام آن با وظیفه مهم دیگر دامپزشکی یعنی تضمین سلامت فرآورده‌های خام دامی عجین گشته تا با بهره مندی از بزرگترین شبکه نظارتی و آزمایشگاهی کشور به یکایک هموطنان مان این پیام را بدهد که از مزرعه تا سفره در حفظ سلامت فرآورده‌های خام دامی به عنوان غذای مصرفی در کنارشان بوده و سلامت آن را تضمین می‌نمایند و این همان عینیت بخشی به شعار محوری دام سالم؛ غذای سالم؛ انسان سالم است.

به مناسبت چهاردهم مهرماه، روز ملی دامپزشکی با تبریک و تهنیت این روز بزرگ به تمامی همکارانم در تشکیلات دامپزشکی کشور و شاغلین بخش غیر دولتی و مرتبطین این حرفه؛ برای ایشان موفقیت و سربلندی و عاقبت بخیری از درگاه قادر متعال آرزومندم.