1

پیش بینی تولید ۶۵۶ هزار تن گندم در استان همدان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان میزان تولید گندم را ۶۵۶ هزار و ۳۱۶ تن پیش بینی کرد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از ایرنا؛ رضا بهراملو در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه مبارزه شیمیایی علیه سن غلات امسال از تاریخ ۱۴ فروردین ماه آغاز شده است، افزود: در مجموع ۵۲ هزار و ۹۱۴ هکتار با سن غلات مبارزه شیمیایی انجام شده که از این میزان مبارزه با سن غلات در مزارع گندم آبی و دیم معادل ۳۳ هزار و ۱۵۴ هکتار و در مزارع جو ۱۹ هزار و ۷۶۰ هکتار بوده است.

وی با اشاره به اینکه مجموع سطح زیرکشت گندم استان معادل ۴۱۶ هزار و ۷۱۳ هکتار است، یادآور شد: از این میزان، ۷۲ هزار هکتار سطح زیرکشت گندم آبی و ۳۴۴ هزار و ۷۱۳ هکتار سطح زیرکشت گندم دیم استان است و پیش‌بینی می‌شود ۶۵۶ هزار و ۳۱۶ تن محصول گندم در سطح استان تولید شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همدان سطح ابلاغی کشت محصول چغندرقند در استان همدان را معادل شش هزارو ۵۰۰ هکتار عنوان کرد و یادآور شد: از این میزان تاکنون پنج هزار و۱۸۴ هکتار کشت شده و سطح سبز این محصول تاکنون معادل سه هزار و ۱۱۰ هکتار است.

وی در ادامه با اشاره به کشت سیب‌زمینی در ۱۹ هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی این استان، تاکید کرد: سطح ابلاغی کشت محصول سیب‌زمینی در استان معادل هشت هزار و ۵۰۰ هکتار سیب‌زمینی تابستانه و ۱۱ هزار و ۱۰۰ هکتار سیب‌زمینی پاییزه است به‌طوریکه در مجموع ۱۹ هزار و ۶۰۰ هکتار سطح زیرکشت سیب‌زمینی استان است.

بهراملو از کاهش سطح کشت سیب‌زمینی در استان خبر داد و یادآور شد: با توجه به اجرای الگوی کشت در استان نسبت به سال گذشته شاهد ۱۵ درصد کاهش سطح زیرکشت این محصول هستیم.

وی افزود: سطح ابلاغی کشت سیر به‌عنوان یکی از محصولات راهبردی استان چهار هزار و ۴۳۸ هکتار و سطح زیر کشت این محصول در استان سه هزار و ۹۱۷ هکتار بوده و کشت این محصول به پایان رسیده است.

سرویس خبری: استان ها

منبع: ایرنا