1

پیش بینی ردیف اعتباری برای خاک در بودجه سال ۱۴۰۰

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: با توجه به تکالیف قانونی برنامه ششم توسعه در خصوص حفظ و حاصلخیزی خاک کشاورزی، ایجاد ردیف اعتباری برای خاک در بودجه سال ۱۴۰۰ و در قالب ماده ۱۲۳ در دست اقدام است.

به گزارش ایسنا، علیمراد اکبری در چهارمین نشست شورای راهبردی خاک کشور که در محل سازمان امور اراضی برگزار شد، اظهار کرد: براساس دستور رئیس جمهوری، پیشنهاد وزیر جهاد کشاورزی در خصوص تشکیل شورای عالی خاک به معاون اول ریاست جمهوری برای بررسی و اعلام نظر ارجاع شده و پیگیری های لازم تا حصول نتیجه در این زمینه در دست انجام است.

وی گفت: با توجه به تکالیف قانونی ذکر شده در برنامه ششم توسعه در خصوص حفظ و حاصلخیزی خاک کشاورزی، ایجاد ردیف اعتباری برای خاک در بودجه سال ۱۴۰۰ و در قالب ماده ۱۲۳ در دست اقدام است.

اکبری تصریح کرد: با توجه به اهمیت گزارش سازمان امور اراضی کشور در خصوص تغییر کاربری اراضی، لازم است این گزارش در نشستی با حضور وزیر جهاد کشاورزی و روسای سازمان های جهاد کشاورزی (به صورت ویدئو کنفرانسی) ارائه شود.

بنا بر اعلام پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی وی پیشنهاد کرد: گروهی از متخصصین و کارشناسان برای بررسی وضعیت تغییر کاربری اراضی به ویژه تبدیل اراضی زراعی به باغی و گلخانه تشکیل شود و موضوع از لحاظ فنی مورد بررسی قرار گیرد.

در این جلسه مقرر شد، با توجه به دستور وزیر جهاد کشاورزی مبنی بر تهیه نقشه مدیریت پذیر خاک در مقیاس ۱:۲۵۰۰۰، اقدامات لازم با همکاری معاونت آب و خاک، سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری، سازمان امور اراضی کشور و موسسه تحقیقات خاک و آب و با محوریت دفتر امور خاک کشاورزی از امروز آغاز شود.

همچنین در این جلسه مصوب شد، در خصوص فرهنگ سازی برای جلوگیری از تغییر کاربری اراضی از ظرفیت موسسه آموزش و ترویج کشاورزی بویژه استودیو کشاورز، برنامه تلویزیونی رویش و… بهره گیری شود.

سرویس خبری: کشاورزی