1

چین واردات گوشت از کشورهای بیشتری را به علت کرونا متوقف کرد

چین واردات گوشت خود را از برخی کشورها متوقف کرد و با نشان دادن رابطه شیوع ویروس کرونا و مواد غذایی، بازارهای جهانی صنعت کشاورزی را دچار سردرگمی کرد.

به گزارش صنعت غذا و کشاورزی، به نقل از بلومبرگ، چین واردات گوشت خود را از برخی کشورها متوقف کرد و با نشان دادن رابطه شیوع ویروس کرونا و مواد غذایی، بازارهای جهانی صنعت کشاورزی را دچار سردرگمی کرد.

براساس اعلامیه دولت چین، مقامات گمرک این کشور واردات گوشت از کشورهایی مانند برزیل، کانادا و آلمان را به حالت تعلیق درآوردند.

اگرچه دولت چین دلیلی را برای تعلیق واردات گوشت از شرکت‌های تولید کننده خارجی ارائه نکرد اما اکثر این شرکت ها، اگر نگوییم همه آن‌ها، یک موضوع مشترک داشتند: شیوع بیماری کووید-۱۹٫

بر اساس این گزارش، چین طی هفته‌های اخیر اقدامات غیر منتظره‌ای را اتخاذ کرده است از جمله اینکه شرکت‌های تولید مواد غذایی در سراسر جهان را مجبور به امضای سندی کرده است که گواهی می‌کند محموله‌های آن‌ها مطابق با استانداردهای ایمنی هستند تا اطمینان حاصل شود که آن‌ها به ویروس کرونا آلوده نیستند.

این در حالی است که کشورهای صادر کننده و سازمان‌های نظارتی این موضوع را رد و اعلام کردند هیچ مدرکی دال بر انتقال آلودگی به مواد غذایی وجود ندارد.

سرویس خبری: بین الملل