1

۱۲۳ میلیارد تومان پسته در بورس کالا معامله شد

بازیگران بازار آتی پسته با انعقاد ۳۱۵۸ قرارداد، در جریان معاملات بورس کالا در روز گذشته ارزشی بیش از ۱۲۳۰ میلیارد ریال را به ثبت رساندند که این تعداد قرارداد منعقده معادل بیش از ۱۱۱۲ تن محصول بوده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، معاملات قراردادهای آتی پسته فندقی ۳۲-۳۰ در بورس کالای ایران در حالی دیروز به پایان رسید که در آماری قابل توجه ۱۱ هزار و ۱۲۵ قرارداد آتی پسته (معادل ۱۱۱۲٫۵ تن محصول) در بازار منعقد شد. همچنین تعداد موقعیت های باز بازار با رشد ۱۶۳۸ موقعیت به ۳۱۵۸ موقعیت رسید تا بازوبند لیدری بازار آتی به دُردانه صادرات غیرنفتی تعلق گیرد.

در جریان این معاملات، هر کیلوگرم پسته فندقی ۳۲-۳۰ برای تحویل در سررسید آذرماه ۱۳۹۸ در پایین ترین سطح به قیمت ۱۰۸ هزار و ۱۰۰ تومان در هر کیلو معامله شد و قیمت آن در بالاترین سطح نیز به رقم ۱۱۲ هزار و ۷۰۰ تومان رسید.

این گزارش می افزاید، تعداد موقعیت های باز در نماد مذکور با اتخاذ ۱۶۳۸ موقعیت جدید توسط بازیگران بازار آتی طی معاملات امروز به ۳۱۵۸ موقعیت رشد کرد تا با معاملات امروز تک نماد دارایی پسته، بازوبند لیدری بازار آتی به دُردانه صادرات غیرنفتی تعلق گیرد.

بررسی معاملات دیروز بازار آتی بورس کالا نشان می دهد که معامله گران در نماد زعفران نگین تحویل آبان ۹۸ نیز تعداد ۷۶۹۰ قرارداد را به ارزشی بیش از ۶۴ میلیارد ریال منعقد کردند. در نماد زعفران پوشال نیز حجم قراردادهای منعقده برای سررسید آبان ۹۸ به ترتیب به ۳۶۵ قرارداد و و ارزش آن به بیش از ۲٫۶ میلیارد ریال رسید.

همچنین در این مت معاملات زیره سبز نیز در دو نماد معاملاتی سررسید آبان و آذر ۹۸ در حالی پیگیری شد که در مجموع تعداد ۲۹۸۲ قرارداد به ارزش ۱۰۱ میلیارد ریال منعقد شد.

معامله ۱۶ تنی پسته در بازار گواهی سپرده

در بازار گواهی سپرده پسته فندقی نیز سرمایه گذاران و فعالان بازار پسته شاهد افزایش حجم معاملات همزمان با نوسان مثبت قیمت ها تا سقف دامنه نوسان مجاز روزانه بودند. در پایان معاملات روز گذشته در نماد گواهی سپرده پسته فندقی ۳۲-۳۰ انبار طلای سبز زرند تعداد ۱۶ هزار و ۱۱۷ گواهی معادل بیش از ۱۶ تن محصول استاندارد معامله شد و معاملات در نماد مذکور در سطح قیمتی ۱۰۳ هزار و ۴۰۰ تومان به پایان رسید.

همچنین، سرمایه گذاران و فعالان بازار پسته در نماد معاملاتی انبار سبز دانه کویر در دامنه نوسان مثبت قیمتی معاملات را پیگیری کردند و در این نماد نیز ۸۷ گواهی سپرده معامله شد. طی این معاملات، قیمت هر کیلوگرم پسته فندقی ۳۲-۳۰ به سطح ۱۰۰ هزار و ۵۰۰ تومان رشد کرد.

سرویس خبری: صنعت غذا