1

۲٫۸ میلیون تن کالای اساسی ترخیص شد

ناظر گمرکات استان هرمزگان از ترخیص ۲٫۸ میلیون تن کالای اساسی از اول سال جاری تاکنون در گمرکات استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی، به نقل از فارس؛ ابوالفضل اکبرپور، در مورد آخرین وضعیت ترخیص کالا از گمرکات استان هرمزگان اظهار داشت: در سال جاری با توجه به کمبود منابع ارزی و شیوع کرونا مشکلاتی در زمینه ترخیص کالاها به وجود آمد که منجر به افزایش رسوب کالا در گمرکات شد.

وی افزود: در نیمه نخست سال جاری مصوباتی برای ترخیص کالا از سوی دولت و ستاد تنظیم بازار وجود داشت تا بتوان در امر ترخیص کالاهای ضروری و اساسی و بنگاه‌های اقتصادی تسهیل ایجاد کرد.

ناظر گمرکات استان هرمزگان با بیان اینکه طبق جزئیات این مصوبات، امکان ترخیص ۹۰ درصد کالاهای اساسی و تولیدی بدون دریافت کد رهگیری بانکی و همچنین واردات بدون انتقال ارز فراهم شد، عنوان کرد: مصوبات اتخاذ شده اثر مثبتی روی واردات کالای اساسی داشت. براین اساس جمع کالاهای اساسی ترخیص شده از گمرکات استان هرمزگان از تاریخ ۹۹٫۱٫۱ تا ۹۹٫۱۰٫۶ بیش از دو میلیون و هشتصد هزار تن بوده است.

مدیرکل گمرک شهید رجایی بندرعباس افزود: مجموع کالاهای اساسی و غیر اساسی ترخیص شده از گمرکات استان هرمزگان از تاریخ ۹۹٫۱٫۱ لغایت ۹۹٫۱۰٫۶ بیش از ۵ میلیون و هفتصد هزار تن گزارش شد.

وی در مورد میزان ترخیص کالا از زمان مصوبه هیات وزیران گفت:‌ از تاریخ مصوبه یعنی ۹۹٫۸٫۱۸ تا ۹۹٫۱۰٫۶ مجموع کالاهای اساسی ترخیص شده بیش از ۵۱۴ هزار تن و مجموع کالاهای اساسی و غیراساسی ترخیص شده بیش از یک میلیون و دویست هزار تن بوده است.

اکبرپور تاکید کرد: موجود کالاهای اساسی و تولیدی در بنادر و گمرکات استان مناسب است که به تدریج در حال ترخیص هستند.

سرویس خبری: استان ها

منبع: فارس