1

۲۵هزار میلیارد تومان تسهیلات به صنایع تبدیلی و تکمیلی پرداخت شد

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون گفت: ۲۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات در سال گذشته به بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی با کارمزدهای متنوع پرداخت شد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از وزارت جهاد کشاورزی؛ کریم ذوالفقاری گفت: تسهیلات ۲۵ هزار میلیارد تومانی از محل منابع داخلی بند الف تبصره (۱۸) و بند الف ماده (۵۲) به صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی پرداخت شده که بیش از ۷۰ درصد آن از منابع داخلی بانک‌های مختلف بوده است.

او افزود: برای صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی هم در برنامه هفتم و هم به صورت محصولی برنامه‌ریزی کرده‌ایم و هدفگذاری‌ها مشخص است، اما مشکل تامین تسهیلات داریم.

ذوالفقاری با بیان اینکه در سنوات گذشته اقدامات خوبی در حوزه صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی صورت گرفته است، گفت: اکنون از حدود ۱۲۵ میلیون تن محصولات کشاورزی کشور نزدیک به ۹۰ درصد آن جذب صنایع تبدیلی و تکمیلی می‌شود و یک مرحله فرآوری روی آن انجام می‌گیرد.

او ادامه داد: کشور‌های موفق در حوزه کشاورزی، چند مرحله فرآوری روی محصولات خام خود انجام می‌دهند.

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی، خامفروشی را بلای جان بخش کشاورزی دانست و تصریح کرد: با صنایع تبدیلی و تکمیلی می‌توان بهره‌وری را بالا برد و ایجاد ارزش افزوده کرد.

او گفت: استفاده بهینه از تولیدات کشاورزی در زیربخش‌های زراعت، باغبانی، دام و طیور، آبزیان، زنبور عسل و جنگل و مرتع در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد.

سرویس خبری: کشاورزی