1

۵۰ هزارتن شکر در کشور توزیع شد/ توقف روند افزایش قیمت

معاون وزیر جهاد کشاورزی از توزیع ۵۰ هزارتن شکر طی هفته‌ای که گذشت در کشور خبر داد و گفت: در هفته آینده نیز ۷۰ هزارتن از این کالا در کشور توزیع خواهد شد.

علی قنبری در گفتگو با مهر با بیان اینکه در هفته‌ای که گذشت ۵۰ هزارتن شکر در کشور توزیع شد، اظهارداشت: عملیات ترخیص و تخلیه ۷۰ هزارتن شکر نیز در بندر امام در حال انجام است که توزیع این محموله نیز از هفته آینده آغاز خواهد شد.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران اضافه کرد: علاوه بر این دو کشتی حامل شکر، بر روی آب‌ هستند و تا حدود دو هفته دیگر به کشور ما خواهند رسید.

معاون وزیرجهاد کشاورزی با بیان اینکه درحال حاضر قیمت شکر به ثبات رسیده و روند افزایشی آن در بازار متوقف شده است، افزود: بزودی روند کاهش قیمت این محصول در بازار آغاز خواهد شد.

قنبری تصریح کرد: طی روزهای آتی با توزیع چشمگیر شکر در بازار قیمت این کالا شکسته می‌شود و احتکارکنندگان به شدت زیان می‌کنند.

خرید ۶۶ هزارتن کلزا از کشاورزان

وی همچنین آخرین وضعیت خرید دانه‌های روغنی را مورد اشاره قرار داد و گفت: ۶۶ هزار تن دانه روغنی کلزا در قالب خرید تضمینی از کشاورزان  خریداری شد که در حال حاضر این عملیات به پایان رسیده است.

به گفته معاون وزیرجهاد کشاورزی؛  بابت خرید این مقدار خرید مبلغ۱۶۰ میلیارد تومان به حساب کلزاکاران واریز وکلیه مطالبات آنان تسویه شده است.

قنبری ادامه داد: خرید دانه کلزا با ۲ درصد ناخالصی و ۱۰ درصد رطوبت؛ به قیمت هر کیلوگرم ۲۵۳۰ تومان انجام شد ضمن اینکه استان‌های گلستان با خرید ۱۳ هزار و ۲۰۰ تن، خوزستان با ۱۲ هزار و ۷۰۸ تن، اردبیل با ۹۱۷۶ تن و مازندران با ۴۸۴۶ تن رتبه‌های اول تا چهارم را در این زمینه به خود اختصاص دادند.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با بیان اینکه خرید دانه گلرنگ نیز توسط این شرکت انجام می‌شود، افزود: تاکنون ۱۰۰۰ تن از این دانه روغنی با قیمت پایه ۲۴۰۰تومان با ۲ درصد ناخالصی و ۹ درصد رطوبت در استان فارس خریداری شده است.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران؛ خرید تضمینی آفتابگردان را نیز مورد اشاره قرار داد و افزود: تاکنون ۶۵ تن دانه روغنی آفتابگردان با قیمت پایه ۲۴۲۴تومان  خریداری کرده‌ایم که ۶۰تن آن در خوزستان و ۵ تن دیگر نیز در کرمان خریداری شده است.

معاون وزیرجهاد کشاورزی ادامه داد: خرید تضمینی دانه روغنی سویا نیز از اوایل مهر ماه آغاز خواهد شد.