1

۶ میلیون هکتار از اراضی کشور در سال جاری زراعی زیرکشت گندم رفت

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: امسال ۵ میلیون و ۹۰۴ هزار هکتار از اراضی کشورمان، زیر کشت گندم دیم و گندم آبی رفته است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از شرکت بازرگانی دولتی ایران؛ سید سعید راد مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با اعلام اینکه جهت‌گیری و هدف‌گذاری برنامه‌های‌مان در سال ۱۴۰۲، حرکت در مسیر به حداقل رساندن وابستگی به واردات و تحقق خودکفایی در زمینه تولید گندم است، گفت: رشد تولید و خرید گندم از محل منابع داخلی که به عنوان اصلی‌ترین کالای اساسی کشور، بالاترین سهم و بیشترین نقش را در سفره خانواده‌ها دارد، در اولویّت اقدامات خود قرار داده‌ایم.

وی با تأکید بر اینکه محوریت برنامه‌ریزی‌های‌مان در سال جاری زراعی، تولید و خرید گندم مورد نیاز برای تأمین آرد و تهیه نان سفره ۸۵ میلیون ایرانی در داخل کشور است، افزود: بر این اساس، امسال ۵ میلیون و ۹۰۴ هزار هکتار از اراضی کشورمان، زیر کشت گندم دیم و گندم آبی رفته است.

وی با اشاره به اینکه افزایش تولید گندم، علاوه بر کمک به خودکفایی در زمینه تأمین این محصول راهبردی، باعث افزایش درآمد کشاورزان عزیز شده و به معیشت این عزیزان کمک می‌کند، اظهار کرد: در سال جاری زراعی، الگوی کشت قراردادی را با هدف افزایش تولید در دستور کار قرار داده‌ایم و در بیش از یک و نیم میلیون هکتار از اراضی کشور، نسبت به کشت گندم به صورت قراردادی اقدام شده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با تأکید بر اینکه برای تأمین و تکمیل ذخایر استراتژیک گندم کشور، علاوه بر خرید این محصول راهبردی از کشاورزان، نسبت به ورود آن به کشور نیز اقدام می‌کنیم، خاطرنشان کرد: به این منظور، نخستین محموله بزرگ گندم خارجی به وزن ۶۴ هزار تن، هفته گذشته از طریق بندر شهید رجایی استان هرمزگان وارد کشور شده است.

سرویس خبری: کشاورزی