1

۹۰ درصد مطالبات گندمکاران پرداخت شد

قائم مقام شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی گفت: از ابتدای امسال تاکنون، ۹۰ درصد مطالبات کشاورزان گندمکار و ۹۸ درصد مطالبات کشاورزان کلزاکار پرداخت شده است.

به گزارش صنعت غذا و کشاورزی، به نقل از صدا و سیما، حسن حنان افزود: طرح بزرگ خرید تضمینی محصولات کشاورزان، امسال با برنامه ریزی متفاوت انجام شده است.

وی اضافه کرد: امسال ما برای خرید تضمینی گندم در سطح ۳۱ استان، حدود هزار و ۲۰۰ مرکز خرید با اشتغال مستقیم ۱۰ هزار نفر و برای خرید کلزا ۲۶۰ مرکز خرید با اشتغال دو هزار و ۵۰۰ نفر ایجاد کردیم که از نیمه دوم فروردین تا پایان آذرماه فعالیت خواهند داشت و مازاد تولید کشاورزان را تحویل می‌گیرند.

قائم مقام شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران گفت: در سال‌های گذشته، پرداختی کشاورزان به صورت دو مرحله‌ای انجام می‌شد یعنی کشاورز محصول گندم خود را تحویل می‌داد و حدود ۱۰ روز بعد ۵۰ درصد قیمت گندم را دریافت می‌کردند و ۵۰ درصد مابقی را طی دو ماه به حساب او واریز می‌کردیم، اما امسال با توجه به برنامه ریزی‌های صورت گرفته و البته با وجود مشکلات بسیاری که برای دولت وجود داشت، تاکنون توانستیم با تأمین حدود ۱۷ هزار میلیارد تومان, ۹۰ درصد مطالبات چهار ماه نخست امسال کشاورزان را پرداخت کنیم.

حنان ادامه داد: طی چهار ماه گذشته، ما با پرداخت حدود ۱۵ هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان به کشاورزان گندمکار و پرداخت هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان به کشاورزان کلزاکار ،۹۰ درصد مطالبات کشاورزان را واریز کرده و امروز نیز با پرداخت ۵۰ میلیارد تومان دیگر به کشاورزان کلزاکار، می‌توانیم اعلام کنیم که ۹۸ درصد از مطالبات کشاورزان دانه‌های روغنی هم پرداخت شده است.

وی گفت: البته برنامه ما این بود که دوم مردادماه همه مطالبات کشاورزان را به صفر برسانیم، اما متأسفانه ۱۰ روز از این برنامه عقب افتادیم که در تلاشیم آن را جبران کرده و به سرعت به هدف مدنظر دست یابیم.

سرویس خبری: کشاورزی