اهم اخبار

افزایش ۳۳ درصدی صادرات محصولات کشاورزی

بدون دیدگاه

در ۵ ماهه سال جاری ۲ میلیون و ۶۵۷ هزار تن محصولات کشاورزی به ارزش یک میلیارد و ۴۵۳ میلیون دلار صادر شده است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، بر اساس اعلام گمرک جمهوری اسلامی ایران، در ۵ ماهه امسال، میزان صادرات محصولات کشاورزی به یک میلیارد و ۴۵۳ میلیون دلار رسید که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل به لحاظ وزن ۲۲ درصد و از حیث ارزش ۳۳ رشد نشان می‌دهد.

بر اساس این گزارش، در این مدت انواع پسته با ۳۵۲ میلیون دلار، انواع گوجه فرنگی با ۱۷۷ میلیون دلار، سیب ۱۱۱ میلیون دلار، هندوانه ۱۰۸ میلیون دلار و انواع سیب‌زمینی با ۵۲ میلیون دلار بیشترین میزان صادرات را در بین محصولات کشاورزی به خود اختصاص دادند.

این گزارش در خصوص بیشترین میزان افزایش صادرات به لحاظ ارزش در بین محصولات کشاورزی صادراتی در ۵ ماه سال جاری، می‌افزاید: فلفل گلخانه‌ای، پرتقال، انواع پسته، سیب و انواع کاهو به ترتیب بیشترین میزان رشد صادرات را در این مدت در بین محصولات کشاورزی دارا بودند.

این گزارش با اشاره به اینکه در بین ۲۰ قلم نخست محصولات کشاورزی صادراتی، ۵ قلم کالا به لحاظ ارزش در ۵ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل با کاهش روبرو بوده است، می‌افزاید: در این مدت انواع زعفران ۵۳ درصد، هلو، شلیل و شفتالو ۱۶ درصد، هندوانه ۱۵ درصد، آلبالو ۱۳ درصد و انگور خشک‌کرده ۱۰ درصد کاهش داشته است.

سرویس خبری: کشاورزی

 

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *