اهم اخبار

بازار نهاده‌های دامی متعادل است

بدون دیدگاه

دبیرکل کانون پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی گفت: هم اکنون بازار نهاده‌های دامی متعادل است به طوریکه کمبودی در توزیع نهاده با نرخ مصوب نداریم.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ پرویز فروغی، دبیرکل کانون پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی گفت: بنابر آمار در اردیبهشت بیش از ۱۴۰ میلیون قطعه جوجه ریزی صورت گرفته که پیش بینی می شود در خرداد هم همین میزان جوجه ریزی صورت بگیرد.

او متوسط سرانه مصرف ماهانه به ازای هر نفر را ۲.۵ کیلو اعلام کرد و افزود: بر اساس جوجه ریزی صورت گرفته ماهانه ۲۳۰ تا ۲۴۰ هزار تن مرغ در کشور تولید می شود که این میزان مازاد بر نیاز است.

فروغی از توزیع روزانه ۷ هزار تن در سطح کشور خبر داد و گفت: با احتساب سرانه مصرف، ماهانه ۲۱۰ هزار تن مرغ مورد نیاز است.

دبیر کانون پرورش دهندگان مرغ گوشتی با تاکید بر تداوم صادرات مرغ افزود: با توجه به پتانسیل صنعت مرغداری، امکان صادرات مرغ به بازارهای هدف وجود دارد، اما صادرات نباید مقطعی باشد به طوریکه مازاد ۱۳۰ میلیون قطعه به بازارهای هدف صادر شود.

او قیمت کنونی هر کیلو مرغ زنده در سایر استان ها را ۵۵ تا ۵۸ هزار تومان اعلام کرد و گفت: هم اکنون قیمت تمام شده و منطقی مرغ بالای ۶۰ هزار تومان است که انتظار می رود نرخ هرچه سریع تر اصلاح شود.

فروغی با بیان اینکه مشکلی در توزیع نهاده های دامی نداریم، گفت: هم اکنون نهاده با نرخ مصوب به میزان کافی در سامانه بازارگاه موجود است، اما قیمت جوجه یکروزه کماکان بالاست.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *