1

بی‌اعتنایی چین به تحریم‌ها با لغو همه محدودیت‌های واردات گندم از روسیه

گندم

مقامات چینی امروز اعلام کردند که تمام محدودیت‌های موجود بر واردات گندم از روسیه را لغو کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از راشاتودی، اداره کل گمرک چین امروز اعلام کرد: بازار این کشور به طور کامل به روی گندم روسیه باز شده است و تمام محدودیت‌های وارداتی در این زمینه لغو شده است.

روزنامه سوت چاینا مورنینگ پست، وابسته به دولت پکن، اعلام کرد: دستورات در این زمینه روز پنج‌شنبه و ساعاتی پس از آغاز عملیاتی نظامی روسیه علیه اوکراین صادر شده است.

این روزنامه می‌گوید: اقدام چین می‌تواند به اقتصاد روسیه برای خنثی کردن تبعات تحریم‌های غرب کمک کند و از سوی دیگر امنیت غذایی در چین را افزایش دهد.

چین قبلا به‌خاطر نگرانی‌ها نسبت به موضوعات مرتبط با سلامتی محصولات کشاورزی روسیه و جلوگیری از گسترش بیماری‌های گیاهی واردات کالاهای کشاورزی از روسیه را محدود کرده بود.

اوایل ماه جاری و در طول سفر ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه به پکن، چین موافقت کرد تا واردات گندم از روسیه را دوباره از سر گیرد.

بحران درگیری نظامی کنونی بین روسیه و اوکراین باعث شده تا این هفته شاهد افزایش قابل توجه قیمت گندم در بازار جهانی باشیم. روسیه بزرگ‌ترین صادرکننده گندم در جهان است و اوکراین هم یکی از اصلی‌ترین تأمین کننده گندم در دنیاست و دو کشور در مجموع یک سوم گندم جهان را در اختیار دارند.

چین خواستار خویشتن‌داری دو طرف در بحران شده و آمریکا را شعله‌ورکردن منازعات متهم کرده است.

سرویس خبری: بین الملل

منبع: راشاتودی