اهم اخبار

تخصیص یاران آرد و نان به تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان نان فانتزی/ کاهش قیمت با سفارش اینترنتی

بدون دیدگاه

مدیر اجرایی طرح هوشمندسازی یارانه آرد و نان از تخصیص یارانه به عرضه‌کنندگان و تولیدکنندگان نان‌های فانتزی خبر داد و گفت: اگر خریداران نان‌های صنعتی مسطح را به صورت اینترنتی سفارش دهند کاهش قیمت خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از ایسنا، اجرای طرح هوشمندسازی یارانه آرد و نان یکی از اقدامات مهم دولت سیزدهم برای جلوگیری از انحراف آرد و نان یارانه ای و رسیدن یارانه دولت به جامعه هدف بود. پیش از اجرای این طرح شکاف قیمتی آرد دولتی و آزاد زمینه‌ساز قاچاق آرد دولتی شده بود و می رفت که این موضوع به یک معضل اقتصادی برای کشور تبدیل شود، ولی با تدبیر دولت سیزدهم این چالش به میزان زیادی مرتفع شده است.

با اجرای طرح هوشمندسازی یارانه آرد و نان، در فاز اول کارت‌خوان‌های هوشمند در نانوایی‌های سراسر کشور نصب شد و در فاز دوم، تخصیص سهمیه آرد یارانه‌ای به نانوایان، مبتنی بر عملکرد دوره قبل آنها به‌علاوه درصدی بیشتر صورت گرفت.

با اجرایی شدن طرح هوشمندسازی طی سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲، ۱.۵ میلیون تن آرد یارانه‌ای معادل ۲۷ هزار میلیارد تومان صرفه‌جویی شده است. این ۱.۵ میلیون تن آرد معادل نیاز ۲۰ میلیون نفر در مدت یک سال است و کاهش هزینه‌ای که در دو سال گذشته به واسطه طرح هوشمندسازی در حوزه عرضه نان صورت گرفت ۳ میلیون تن معادل ۵۴ هزار میلیارد تومان بوده و تمامی این صرفه جویی‌ها بدون هیچ گونه شوک قیمتی اتفاق افتاده است. پیش بینی این است که این صرفه جویی برای سال جدید هم بین ۱.۵ تا ۲ تن خواهد بود.

منظور از سکوی فروش غیرحضوری نان، بنگاه اقتصادی دارای مجوزهای لازم از مراجع ذیصلاح است که بستر مناسبت برای نمایش واحدهای تولید نان و محصولات عرضه شده توسط آنها، ثبت سفارش خرید، بسته‌بندی، پیگیری سفارش و تحویل نان به مشتریان را فراهم می‌کند که به گفته مدیر اجرایی طرح هوشمندسازی یارانه آرد و نان، در این طرح نان‌های فانتزی مسطح به فروش می‌رسد.

محمد رسول نظافتی_ مدیر اجرایی طرح هوشمندسازی یارانه آرد و نان_ اظهار کرد: تولیدکنندگان یا عرضه‌کنندگان نان‌های صنعتی می‌توانند در سکوهای اینترنتی نان خود را عرضه کنند و این سکوهای اینترنتی با توجه به اتصال آن‌ها به سامانه هوشمندسازی یارانه آرد و نان امکان دریافت آرد یارانه‌ای در ازای این عرضه برای دوره بعد برای آن‌ها فراهم می‌شود.قطعا قیمت نان نیز توسط سازمان مشخص می‌شود و کاهش پیدا می‌کند.

وی افزود: یعنی اگر خریداران نان‌های صنعتی مسطح را به صورت اینترنتی سفارش دهند کاهش قیمت خواهد داشت. از جمله نان‌های مسطح می‌توان به لواش، تافتون، سنگک یا بربری اشاره کرد که به‌صورت صنعتی تولید و بسته‌بندی می‌شوند و نام و نشان تجاری دارند و استاندارد و ضوابط بهداشتی در آن‌ها رعایت می‌شود.

سرویس خبری: کشاورزی

منبع: ایسنا

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *