اهم اخبار

توزیع روزانه میوه‌های نوبرانه به ۲ هزار و ۵۰۰ تن رسید

بدون دیدگاه

رئیس اتحادیه بارفروشان گفت: بنابر آمار روزانه ۲ هزار و ۵۰۰ تن انواع میوه‌های نوبرانه در میدان مرکزی عرضه می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ اکبر یاوری، رئیس اتحادیه بارفروشان از کاهش قیمت میوه های نوبرانه خبر داد و گفت: با توجه به گرمای هوا و افزایش عرضه محصولات باغی تمامی شهرها، قیمت میوه های نوبرانه ۳۰ تا ۳۵ درصد کاهش یافته است.

او قیمت کنونی هر کیلو هلو را ۴۰ تا ۸۰ هزارتومان اعلام کرد و افزود: هم اکنون هر کیلو زردآلو با نرخ ۸۰ تا ۱۴۰ هزارتومان، گیلاس پیش رس ۸۰ هزارتومان، گیلاس تکدانه ۱۵۰ تا ۱۶۰ هزارتومان، آلبالو ۱۲۰ هزارتومان، گوجه سبز ۱۰۰ تا ۱۳۰ هزارتومان، توت فرنگی ۵۰ تا ۱۴۰ هزارتومان، توت سفید ۶۰ هزارتومان و شبرنگ ۱۷۰ تا ۱۸۰ هزارتومان در میدان مرکزی عرضه می شود.

یاوری قیمت هر کیلو هندوانه را ۸ تا ۱۴ هزارتومان، ملون ۱۳ تا ۱۴ هزارتومان، خربزه ۱۵ تا ۱۶ هزارتومان و طالبی را ۱۵ هزارتومان اعلام کرد.

رئیس اتحادیه بارفروشان از توزیع روزانه ۲۲ تا ۲۳ هزار تن محصولات کشاو زی در میدان مرکزی خبر داد و گفت: روزانه ۳ تا ۴ هزار تن از این میزان مازاد بر نیاز کشور است. همچنین روزانه ۲ هزار و ۵۰۰ تن از مجموع بار توزیعی در میدان به میوه های نوبرانه اختصاص دارد.

او قیمت کنونی هر کیلو سیب زمینی را ۸ تا ۱۵ هزار تومان، پیاز دزفولی ۱۲ تا ۱۶ هزار تومان، پیاز شیراز ۱۵ تا ۱۸ هزار تومان و گوجه فرنگی ۱۰ تا ۱۴ هزار تومان اعلام کرد.

یاوری گفت: با توجه به شرایط مساعد تولید و فراوانی عرضه پیش بینی می شود که روند کاهش قیمت در بازار استمرار یابد.

سرویس خبری: کشاورزی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *