اهم اخبار

تولید میوه‌های تابستانه ۲۰ درصد افزایش یافت

بدون دیدگاه

رئیس اتحادیه بارفروشان گفت: تولید و عرضه میوه‌های نوبرانه تابستان نسبت به سال قبل ۲۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ اکبر یاوری گفت: با افزایش دمای هوا و ازدیاد عرضه میوه های نوبرانه، قیمت نسبت به هفته قبل ۲۵ تا ۳۰ درصد کاهش یافته است.

او قیمت هرکیلو هلو در میدان مرکزی را ۲۵ تا ۳۰ درصد اعلام کرد و افزود: نرخ کنونی هرکیلو زردآلو ۶۰ تا ۸۰ هزارتومان، شلیل ۳۰ تا ۶۰ هزارتومان، گیلاس ۵۰ تا ۱۲۰ هزارتومان، آلبالو ۴۰ تا ۶۰ هزارتومان، آلو شابلون ۳۰ تا ۸۰ هزارتومان، سیب گلاب ۶۰ تا ۱۰۰ هزارتومان، انگور یاقوتی ۵۰ تا ۱۲۰ هزارتومان، توت فرنگی ۵۰ تا ۱۰۰ هزارتومان، آلو قطره طلا ۳۰ تا ۶۰ هزارتومان و آلو سیاه ۲۰ تا ۵۵ هزارتومان است.

یاوری قیمت کنونی هرکیلو هندوانه ۵ تا ۱۵ هزارتومان، ملون ۱۰ تا ۲۰ هزارتومان، طالبی ۱۰ تا ۱۸ هزارتومان، جانا ۱۲ تا ۲۵ هزارتومان و خربزه ۱۰ تا ۱۸ هزارتومان اعلام کرد.

رئیس اتحادیه بارفروشان با بیان اینکه تولید و عرضه میوه های تابستانه و نوبرانه نسبت به سال قبل ۲۰ درصد کاهش یافته است، افزود: طی روزهای اخیر، توزیع میوه های نوبرانه نسبت به قبل ناشی از تشدید گرمای هوا روزانه هزار تا هزار و ۵۰۰ تن افزایش یافته است.

او درباره آینده بازار میوه های نوبرانه گفت: با توجه به شرایط تولید و عرضه پیش بینی می شود که قیمت تا ماه آتی در همین محدوده باشد.

سرویس خبری: کشاورزی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *