اهم اخبار

جوجه‌ریزی مرداد به ۱۴۶ میلیون قطعه می‌رسد

بدون دیدگاه

مشاور اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: با توجه به گرمای هوا و کاهش جوجه‌ریزی در استان‌های جنوبی پیش‌بینی می‌شود که در مرداد ۱۴۰ تا ۱۴۶ میلیون قطعه جوجه‌ریزی شود.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدعلی کمالی سروستانی گفت: با توجه به گرمای شدید هوا و اثر گذاری بر وزن گیری مرغ های تولیدی و همچنین کاهش جوجه ریزی در استان های جنوبی پیش بینی می شود که جوجه ریزی مرداد به ۱۴۰ تا ۱۴۵ میلیون قطعه برسد.

به گفته او، کاهش جوجه ریزی در استان های جنوبی و افزایش میزان تلفات ممکن است بر روی وضعیت کلی تولید اثر بگذارد، اما کمبودی در عرضه مرغ نداریم.

قیمت ذرت در بازار افزایش یافت

کمالی سروستانی درباره آخرین وضعیت تامین نهاده های دامی افزود: گرچه وضعیت تامین نهاده ها خوب بود، اما اخیرا عرضه ذرت کاهش یافت که این امر منجر به افزایش قیمت شده است که امیدواریم هرچه سریع تر شرایط تامین نهاده به حالت قبل بازگردد تا مرغداران برای تامین نهاده دچار دغدغه نشوند.

مشاور اتحادیه مرغداران گوشتی با بیان اینکه صادرات مرغ کماکان در حال انجام است، گفت: هم اکنون بخش اعظم صادرات به عراق در حال انجام است، هرچند محموله هایی هم به قطر صادرات داشتیم. گفتنی است مذاکرات با سایر کشورهای حوزه خلیج فارس در حال انجام است که انتظار داریم این امر سرعت بیشتری بگیرد تا بتوانیم قراردادهای بلندمدت منعقد کنیم تا اطمینان خاطری طرف های خارجی داشته باشند.

او درباره آخرین وضعیت صادرات مرغ افزود: بنابر آمار از ابتدای سال تاکنون ۸ هزار و ۶۰۰ تن مرغ توسط اتحادیه به بازارهای هدف صادر شده یا در حال انجام است.

برنامه ریزی برای صادرات ماهانه ۲۰ میلیون قطعه مرغ

مشاور اتحادیه مرغداران گوشتی ادامه داد: براساس برنامه ریزی های صورت گرفته از مجموع ۱۵۰ میلیون قطعه جوجه ریزی حداقل ۱۵ تا ۲۰ میلیون قطعه مرغ باید صادر شود.

او با تاکید بر ذخایر استراتژیک مرغ گفت: براساس سیاست وزارت جهاد مبنی بر جوجه ریزی ماهانه ۱۵۰ میلیون قطعه باید ذخایر استراتژیک گردش انباری داشته باشیم، اما مسئولان باید زمانی به بازار عرضه کنند که منجر به زیان مرغداران نشود.

به گفته کمالی سروستانی، وضعیت عرضه مرغ در سطح بازار باید متوازن باشد تا تعادل قیمت در بازار حفظ شود چراکه مرغداران در ۵ ماه گذشته نسبت به هزینه های تولید زیان کردند، از این رو باید به نحوی جبران شود تا مرغداران حداقل سود داشته باشند.

مشاور اتحادیه مرغداران گوشتی ادامه داد: با احتساب سرانه مصرف ۱۳۰ میلیون قطعه جوجه ریزی کفاف بازار داخل را می دهد.

او گفت: بنابر آمار حداقل هزینه تولید هرکیلو مرغ زنده بدون احتساب سود مرغدار بالای ۵۸ هزارتومان است، درحالیکه به رغم بهبود قیمت طی روزهای اخیر مرغداران در فروش هرکیلو مرغ ۴ تا ۵ هزارتومان متضرر زیان شدند.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *