اهم اخبار

خرید خرما توسط ۳۷ کارگاه بسته‌بندی در شادگان انجام می‌شود

بدون دیدگاه

مدیر جهاد کشاورزی شادگان از آغاز برداشت محصول خرما در اراضی شهرستان خبر داد و گفت: خرید توافقی خرما توسط ۳۷ کارگاه خرید در شادگان در حال انجام است.

 

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از ایسنا، جمشید اسلامیان اظهار کرد: به لحاظ تولید خرما، شادگان مقام اول استان را دارد و در طول تاریخ، بیشترین مقدار تولید خرما در استان خوزستان را به خود اختصاص داده است. هر ساله بخشی از خرمای شادگان بسته‌بندی و به کشورهای آسیای میانه، آسیای غربی، اروپای شرقی و خلیج فارس صادر می‌شود.

وی در خصوص تعداد کارگاه‌های بسته‌بندی در شادگان افزود: از ۵۷ کارگاهی که در استان خوزستان وجود دارد، ۳۷ کارگاه در شادگان است و به واسطه اینکه بیشتر حجم تولید خرمای استان، در شادگان تولید می‌شود، اتحادیه خرمای خوزستان نیز در این شهرستان مستقر است.

اسلامیان با اشاره به زمان برداشت خرما در شهرستان ادامه داد: برداشت خرما آغاز شده است و این عملیات معمولا ۲۰ روز تا یک ماه ادامه دارد.

اسلامیان در خصوص قیمت خرید توافقی خرما افزود: هر کیلوگرم خرمای درجه یک استعمران با قیمت ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان، و درجه دو نیز ۱۵ درصد کمتر و با قیمت هر کیلوگرم ۲۳ هزار و ۳۰۰ تومان خریداری می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شادگان با اشاره به ارقام خرما و عمده رقم تولیدی این شهرستان ادامه داد: بیش از ۷۰ درصد رقم تولیدی شهرستان استعمران است و حدود ۱۳ درصد ارقام دیگر است. به طور کلی ۱۹ رقم خرما در شهرستان وجود دارد که از این تعداد، استعمران بیشترین میزان تولید را دارد و بعد از آن ارقام برحی و عویدی قرار دارند.

نویسنده

رحیمه علیزاده

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *