اهم اخبار

دشمن امنیت غذایی کشور را نشانه گرفته است/نقش تولید کنندگان در مقابله باتحریم

بدون دیدگاه

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه دشمن امنیت غذایی کشور را نشانه گرفته است،‌گفت: نقش تولید کنندگان در مقابله باتحریم بسیار مهم است.

 

 

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی (اگروفودنیوز) ؛علیرضا رفیعی پور امروز در مراسم پنجمین همایش بین المللی و نمایشگاه جانبی خوراک دام؛ طیور و آبزیان که در محل بوستان گفت وگو تهران برگزار شد گفت:  کشور با جنگ تمام عیار اقتصادی دشمن روبروست،‌حوزه غذا و دارو تحت برنامه تحریم نیست، اما دشمنان برای به مخاطره انداختن امنیت غذایی مردم، حوزه غذا و دارو را هدف قرار داده‌اند بطوری که برای واردات یک فناوری، امکان انتقال ارز فراهم نشود و اهرم فشاری برای جامعه باشد.

رفیعی پور با اشاره به اینکه اکنون نفت تبدیل به ابزار دشمنان علیه جمهوری اسلامی شده، تصریح کرد: نباید سرمایه نفت؛ تنها تکیه گاه کشور باشد، بلکه زمان آن رسیده که کشور از تکیه بر صنعت نفت و تک محصولی بودن خارج شود و توجه خود را به توسعه فناوری، دانش و تولید در بخش‌های غیرنفتی همچون حوزه کشاورزی معطوف کند.

رفیعی پور با بیان اینکه سازمان دامپزشکی بنابر وظیفه خود، نقش مهمی در خنثی سازی جنگ اقتصادی دشمن بر عهده دارد، گفت: این سازمان با وجود تحریم‌های اقتصادی علیه ایران، بر ۳۰۰ هزار واحد تولیدی دام، طیور، آبزیان و صنایع وابسته نظارت دارد و خدمات زیادی را در حوزه تولید و بهداشت به آنها ارائه می‌دهد.

وی تصریح کرد: امنیت غذایی نقش مهمی در تغذیه سالم جامعه دارد و ضروری است از تولیدکنندگان کشور به ویژه فعالان در زمینه تولیدات انواع گوشت قرمز و سفید، عسل و کرم ابریشم حمایت کرد تا شاهد رشد و پویایی در این حوزه باشیم، زیرا این صنعت نقش بسزایی در مباحث اقتصادی بر عهده دارند.

وی افزود: نباید یک وارد کننده محصولات مورد نیاز باشیم، بلکه باید تلاش شود تا درآینده در زمینه واکسن‌ها و تولیدات دامی، بتوانیم به خودکفایی برسیم و در این راه از توکیدکنندگان و فعالان در این حوزه حمایت لازم را به عمل آوریم.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

نویسنده

آرش مجتهدی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *