اهم اخبار

رئیس هیئت مدیره گروه سبزی ایران: در طرح درج قیمت تولیدکننده بر روی بسته ‌بندی کالا از نظرات انجمن‌ها و اتحادیه‌ها و تولیدکنندگان استفاده شود

بدون دیدگاه

دکتر احمد فتح‌الهی گفت: طرح درج قیمت تولیدکننده بر روی کالا اشکالات و نواقص زیادی دارد که باید با همفکری کارشناسان و متخصصین راه حل مطلوبی پیدا کرد.

رئیس هیئت مدیره گروه سبزی ایران در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز) در خصوص الزام درج قیمت تولید بر روی بسته بندی کالاها گفت: این بخشنامه از طرف معاون وزیر صمت بدون کارشناسی و استفاده از متخصصین امر به منظور درج قیمت تولیدکننده روی کالا صادر شده است.

نایب رئیس انجمن علوم و صنایع غذایی ایران بیان کرد: حذف واسطه‌های غیر ضرور، روزآمدسازی شیوه‌های نظارت در بازار، روان‌سازی نظام قیمت‌گذاری و کاهش بهای پرداختی توسط مصرف‌کنندگان از جمله اهداف درج قیمت تولیدکننده روی کالاست.

این کارآفرین برجسته کشور گفت: آنچه تولیدکننده را به چالش انداخته است درج قیمت‌های غیرواقعی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای می‌باشد که گاهی فروشگاه‌ها در قالب طرح های تخفیفی و حراج، کالاها را با تخفیف‌های غیر واقعی ۲۰ تا ۵۰ درصدی عرضه می‌کنند که این موضوع باعث شبهه در مسئولین شده است که این سود را حتما تولیدکننده از فروش کالا کسب می‌کند .

وی همچنین عنوان کرد: یکی دیگر از دغدغه‌های مسئولین این است که بسیاری از تولیدکنندگان در برخی مواقع کالاهای خود را با تخفیف ویژه و حتی زیر قیمت تمام شده به فروش می‌رسانند که به دلیل درج قیمت مصرف‌کننده روی کالاها این تخفیف در بیشتر اوقات به صورت کامل به شبکه توزیع و خرده فروشی می‌رسد و مصرف‌کننده هیچ سودی نمی‌برد که این مسئله معضلی برای تولیدکننده شده است.

فتح الهی گفت: در این بخشنامه ۱۰درصد قیمت درب کارخانه برای سیستم توزیع در نظر گرفته شده است که اصلا منطقی نمی‌باشد و همانگونه که شرکت‌های پخش اعلام می‌نمایند هزینه تمام شده غیر از سود واقعی حدود ۱۵درصد می‌باشد که عملا شرکت‌های پخش را به چالش خواهد انداخت و به فعالیت خود پایان می‌دهند.

نایب رئیس هیئت مدیره انجمن علوم و صنایع غذایی ایران افزود: همچنین هزینه‌های خرده فروشی که مغازه‌داران اعلام می‌کنند حدود ۲۵درصد می‌باشد که در این صورت اگر سود مغازه‌دار کمتر از این مبلغ باشد کالا را پذیرا نیستند و این مسئله باعث تعطیلی کارخانجات می‌گردد. در این طرح برای خرده فروشی بین ۷تا ۱۰درصد در نظر گرفته شده است.

رئیس هیئت مدیره شرکت سبزان در پایان گفت: این طرح اشکالات و نواقص زیادی دارد که باید با هم‌افزایی و همفکری کارشناسان و متخصصین راه حل مطلوبی پیدا کرد که به تولیدکننده آسیب نرسد و در این طرح باید از نظرات انجمن‌ها و اتحادیه‌ها و تولیدکنندگان استفاده گردد.

سرویس خبری: صنعت غذا

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *