اهم اخبار

رونمایی از پکیج کشاورزی هوشمند مبتنی بر اینترنت اشیاء در کشور

بدون دیدگاه

یک شرکت دانش‌بنیان با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات معاونت علمی ریاست‌جمهوری از پکیج کشاورزی هوشمند مبتنی بر اینترنت اشیاء با پروتکل لورا رونمایی کرد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از معاونت علمی ریاست جمهوری، آریان احمدی‌فرد، مدیرعامل این شرکت با اشاره به رشد روزافزون بازار اینترنت اشیاء بر اهمیت توسعه راهکارهای هوشمند در بخش کشاورزی تاکید کرد و افزود: در این راستا توانسته‌ایم یک سیستم جامع و کم‌مصرف را طراحی کنیم که قادر به جمع‌آوری داده‌های دقیق از محیط کشاورزی و کنترل هوشمند تجهیزات است.

وی درباره ویژگی‌های این محصول، گفت: با توجه به اهمیت بخش آبیاری هوشمند (سناریو محور و از راه دور)، کنترلر شیر برقی طراحی و توسعه یافته است. جمع‌آوری داده‌های عملی از زمین‌های کشاورزی و باغ‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است؛ از این رو فرستنده اطلاعات سنسورهای دما و رطوبت خاک و همچنین سنسور تشخیص باران در تیم ما طراحی و تولید شده است.

احمدی‌فرد درخصوص رابط کاربری در سیستم‌های IoT، تصریح کرد: اپلیکیشن کشاورزی هوشمند تولید شده، شامل بخش‌های مختلفی برای مشاهده داده‌های سنسورها، تفکیک زمین‌های کشاورزی و مدیریت شیرهای برقی است. در طراحی اپلیکیشن تلاش بر سادگی و سهولت تجربه کاربری بوده است تا بهره‌برداری از راهکار کشاورزی هوشمند به سادگی و با کمترین میزان آموزش امکان پذیر باشد.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان، در رابطه با پیچیدگی و نوآوری محصول در فناوری، گفت: ارائه راهکار جامع از سنسور تا اپلیکیشن و یکپارچه‌سازی سیستم، پیاده‌سازی راهکار لورا و ارائه و مانیتورینگ لحظه‌ای داده‌ها، طراحی برد ماژولار لورا که قابلیت اتصال به هر نوع سنسوری را دارد و داده‌های آن را جمع‌آوری و به گیت‌وی ارسال می‌کند.

وی مشتریان بالقوه این محصول را صاحبان گلخانه‌ها، باغداران و مالکین زمین های کشاورزی، شرکت های حوزه کشت و صنعت، هلدینگ‌ها و ویلاها و ساختمان‌های دارای فضای سبز دانست و ادامه داد: شرکت‌ها اکثرا از پروتکل‌های Wi-Fi، GSM و GPRS استفاده می‌کنند. GSM و GPRS نیز کمی قدیمی بوده و مزایای سرعت و پاسخگویی پروتکل‌های تخصصی اینترنت اشیاء را ندارد. از این نظر تیم ما دارای مزیت رقابتی تکنولوژیک است، زیرا تولیدات ما بر پایه پروتکل ارتباطی LoRa است که برای فضاهای کوچک و متوسط (گلخانه‌ها) و ابعاد وسیع و گسترده (مزارع و باغات) قابل بهره‌برداری است. رقبای غیر مستقیم ما شرکت‌هایی هستند که در حوزه فناوری اینترنت اشیاء فعالیت می‌کنند، اما هنوز به حوزه کشاورزی وارد نشده و در آینده ممکن است به این حوزه ورود کنند.

سرویس خبری: کشاورزی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *