اهم اخبار

سطح مبارزه علیه ملخ‌های بومی به ۱۱۰ هزار هکتار رسید

بدون دیدگاه

مدیر مبارزه با آفات عمومی سازمان حفظ نباتات گفت: بنابر آخرین آمار در سطح ۱۱۰ هزار هکتار مبارزه علیه ملخ‌های بومی در ۲۰ استان کشور صورت گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ سعید معین گفت: بنابر آمار در سطح ۱۱۰ هزار هکتار مبارزه با ملخ‌های بومی در ۲۰ استان کشور صورت گرفته است.

او با بیان اینکه ۷۵ درصد مبارزه ملخ‌های بومی علیه ملخ‌های مراکشی است، افزود: برآورد‌ها حاکی از آن است که تا اواخر مرداد سطح مبارزه علیه ملخ‌های بومی به ۱۲۵ تا ۱۳۰ هزار هکتار برسد. درحالیکه مدت مشابه سال قبل سطح مبارزه ۱۵۰ هزار هکتار بوده است.

معین ادامه داد: با توجه به اقدامات صورت گرفته مبنی بر مبارزه به موقع با آفت ملخ، هیچ گونه خسارتی به مزارع و باغات کشور وارد نشده است.

مدیر مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات درباره آخرین وضعیت ملخ‌های صحرایی افزود: طبق پیش‌بینی‌های فائو و سازمان هواشناسی جهانی بدلیل بارش‌های مناسب ۲ تا ۳ ماه اخیر در عربستان و آفریقا و استمرار در فصل تابستان و همچنین بارش‌های موسمی در شمال هندوستان احتمال حمله ۵۰ تا ۶۰ درصدی ملخ صحرایی در آذرماه و دی‌ماه وجود دارد.

او گفت: برآورد‌ها حاکی از آن است که ۳ سیکلون (چرخنده از اقیانوس هند به سمت شبه جزیره عربستان) در تابستان رخ دهد که اگر طی ماه‌های تیر و مرداد چرخنده از اقیانوس هند به سمت شبه جزیره عربستان رخ دهد، امکان جابه‌جایی و پرتاب ملخ تا فاصله ۷۰۰ الی ۸۰۰ کیلومتری وجود دارد که در صورت تحقق سیکلون هشدار دوم مبنی بر احتمال حمله ۸۰ درصدی ملخ به استان‌های جنوبی صادر می‌شود.

سرویس خبری: کشاورزی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *