اهم اخبار

صادرات ۶۰ میلیون دلاری تخم مرغ در سال جاری

بدون دیدگاه

رئیس هیات مدیره اتحادیه سراسری مرغداران تخم‌گذار میهن گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۵۷ هزار تن تخم مرغ به ارزش ۶۰ میلیون دلار به کشورهای هدف صادر شده است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از ایرنا؛ حمیدرضا کاشانی درباره وضعیت صادرات تخم‌مرغ به کشورهای هدف، افزود: تخم‌مرغ به کشورهای عراق، افغانستان، ترکمنستان، سودان و کشورهای حاشیه خلیج فارس همچون قطر و امارات صادر می‌شود.

وی اظهار داشت: ایران از واردکننده تخم مرغ به صادرکننده تبدیل شده به طوری که ماهانه حدود ۱۱۰ هزار تن تخم مرغ در کشور تولید می‌شود که علاوه بر تامین نیاز داخلی بخشی از محصول مازاد به کشورهای هدف صادر می‌شود.

رئیس اتحادیه سراسری مرغداران تخم‌گذار میهن تصریح کرد: امسال تلاش داریم، با توجه به افزایش تولید تخم مرغ طبق برنامه وزارت جهاد کشاورزی، بین ۳ تا ۵ درصد افزایش صادرات به کشورهای هدف نیز داشته باشیم.

کاشانی با بیان اینکه که ماهانه بین ۱۰ تا ۱۳ هزار تن تخم مرغ به کشورهای هدف صادر می‌شود اضافه کرد: به نظر می‌رسد امسال میزان حجم صادرات تخم مرغ کشور به حدود ۱۵۰ هزار تن برسد.

به گفته وی، سال گذشته ۱۳۶ هزار تن به ارزش ۱۷۰ میلیون دلار بود.

رئیس اتحادیه سراسری مرغداران تخم‌گذار میهن گفت: از ابتدای خرید حمایتی تاکنون بیش از ۳ هزار و ۶۰۰ تن تخم مرغ به‌منظور حفظ ذخایر داخلی، تنظیم بازار و ارسال به مقاصد صادراتی خرید حمایتی می‌شود.

به گزارش ایرنا، طبق آمارهای موجود، سال گذشته یک میلیون و ۲۶۰ هزار تن محصول تخم مرغ در کشور تولید شده و همچنین در مجموع یک هزار و ۷۰۰ واحد تولید تخم مرغ و ۶۰۰ واحد پرورش پولت در کشور فعال است.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

منبع: ایرنا

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *