اهم اخبار

غلامعلی سلیمانی”بنیانگذار گروه سولیکو کاله” در گفتگو با اگروفودنیوز: با اتحاد، امکان جذب بیست هزار میلیون تن شیر در سراسر کشور فراهم می شود + ویدئو

بدون دیدگاه

غلامعلی سلیمانی مهمترین معضل کشور را بیکاری و نبود اشتغال عنوان کرد و گفت: وظیفه خود می دانم با تولید محصول مشارکتی قدمی برای جوانان کشورم بردارم.

لطفا برای مشاهده واضح این ویدئو بعد از پلی روی مربع سمت راست بزنید

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی” اگروفودنیوز”، غلامعلی سلیمانی ” بنینانگذار و رئیس گروه سولیکو کاله ” در حاشیه دومین همایش صنایع لبنی کشور در خصوص دلیل اصلی تبدیل ایران از صادر کننده لبنیات به وارد کننده طی سال های آینده در صورت ادامه روند فعلی” گفت: یک سازمان بزرگی در آلمان هست که وضعیت صنعت لبنی کل دنیا را رصد و بررسی می کند، که مانیز عضو این سازمان هستیم .سالیانه هم یکی از همکاران ما هر سال در سمینار سه‌روزه آن شرکت می کند و تمام بررسی و تحقیقاتی را که آنجا صورت می گیرد اندر اختیار اعضایش قرار می دهد.

سلیمانی افزود: با بررسی هایی که این سازمان انجام داده، گفته ما یک روزی وارد‌کننده می شویم، در حالیکه امروز با افتخار بزرگترین صادرکننده آسیا هستیم کشور ایران پیش بینی شده که در سال ۲۰۲۶ به‌خاطر مسائل و مشکلات دولتی، اقتصاد دستوری، کم آبی و مشکلات آب‌و‌هوای گرم و … کشور ایران جزو واردکنندگان لبنیات خواهد شد.

بنیانگذار گروه سولیکو کاله بیان کرد: راه آن همین‌طور که به دولتمردان وسازمان‌های امنیتی هم عرض کردم این است که اگر تعلل کنیم مشکلات عدیده داریم.

سلیمانی افزود: من به برعکس اینکه عنوان می شود، شیر زیاد داریم، مسائل و مشکلات شیر چه خواهد شد؟ شیر کم داریم و هر‌چقدر شیر در ایران باشد، من تعهد می‌کنم همه را جذب کنم.

این کارآفرین برتر صنایع غذایی کشور عنوان کرد:امروز روزانه بیست میلیون لیتر شیر در کشور تولید می شود، ما به سه هزار لیتر شروع کردیم امروز سه میلیون‌ لیتر می‌گیریم،

وی افزود :اگر شرکت های لبنی با همدیگر و یک دست باشند، امکانی که کل شیر را تا سه برابر شیری که اکنون داریم، یعنی حدود بیست هزار میلیون تن را با ایجاد پالایشگاه در نقاط مختلف ایران می‌توانیم جذب کنیم.

سلیمانی با تاکید بر اینکه مهمترین مشکلاتی که در استان‌های مختلف امروز گریبانگیر آن هستیم، اشتغال است، گفت: این مسئله باعث مهاجرت تحصیل‌کرده‌ها، مانع ازدواج جوانان و حتی طلاق آنها به‌خاطر مسائل مالی می شود که خود باعث آثار بغرنجی همچون خودکشی یا قتل می شود.

سلیمانی با بیان اینکه مسایل و مشکلات عدیده ای در کشور است بیان کرد: وظیفه خود می دانم که بتوانم راهی را با محصولی به صورت مشارکتی انجام دهیم لذا به عنوان یک تولیدکننده در خدمت دولت هستم که بتوانیم این مسائل و مشکلات را با کمک همدیگر حل کنیم .

رئیس گروه سولیکو کاله افزود: اگر دولتمردان عزیز مقداری با ما همراه باشند، این کار به نحو احسن صورت می گیرد.

این فعال صنایع غذایی کشور در پاسخ به سئوال اگروفودنیوز در خصوص تحقق وعده رئیس‌جمهور در دیدار با فعالین اقتصادی که اعلام کرد هیچ تصمیمی اتخاذ نخواهد شد مگر با مشورت فعالین اقتصادی، گفت: در سخنرانی ها مسئولین فرمایشات خوبی دارند ولی در عرصه عمل هیچکس جوابی نمی دهد نه رئیس‌جمهور قبلی نه رئیس‌جمهور فعلی. وزرا حتی جواب نامه و دستور رئیس جمهور را نمی دهند.

سلیمانی : بدنه دولت هیچ اعتقادی به شعارها و دستورات رهبر معظم ندارد، رهبر معظم از سال ۱۳۹۲تا حالا اعلام می کنند تولید اشتغال مالیات صادرات. ما تولید کنندگان حرف رهبر معظم را گوش می دهیم و جزو پنجاه شرکت اول هستیم.

این فعال اقتصاد خاطر نشان کرد: دولتمردان برعکس بخش خصوصی صحبتها و دستورات رهبر معظم را به خوبی اجرا نمی‌کنند، دلیلش چیست؟ برای من مبهم است! چرا که معتقدم توان لازم و قدرت ذهنی در بدنه دولت وجود دارد،حتما مسائلی است که من هنوز نتوانستم بفهمم.

سلیمانی در پایان گفت: آرزو می کنم ملت ایران که این مشکلات معیشتی را پشت سر بگذارند و شرط لازم استقلال آزادی جمهوری اسلامی تولید،اشتغال، مالیات و صادرات است که فقط و فقط با دانش تولیدی که امروز جوانان ایرانی دارند می‌توانند به وجود بیاورند، به شرط آنکه اقتصاد ما آزاد باشد و اگر اقتصاد ما دستوری باشد امکان آن هدف‌هایی که انقلاب عزیز ما داشت به نتیجه نخواهد رسید.

اخبار مرتبط :

بنیانگذار گروه کاله: خطر واردات لبنیات ایران را تهدید می‌کند

آیین نکوداشت غلامعلی سلیمانی، بنیان‌گذار هلدینگ سولیکو کاله توسط مجمع کارآفرینان برگزار شد/ سلیمانی: فعالیت در کشورم  و روند پیشرفت صنعت لذت بخش است

مدیرعامل صنایع غذایی کاله: تصمیمات اشتباه دولت تولید را به خطر می‌اندازد+ویدئو

غلامعلی سلیمانی در گفتگو با اگروفودنیوز: دستورات و شعار سال رهبری در زمینه تولید توسط دولتمردان جدی گرفته شود

گفتگوی اگروفودتی وی با غلامعلی سلیمانی رئیس و مالک گروه کاله در حاشیه اولین همایش صنعت لبنیات

نویسنده

فاطمه کاشانی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *