1

قوانین دست و پا گیر اداری، تولید را مختل کرد/ سرمایه دامداران در حال نابودی است

مدیرعامل اتحادیه دامداران کشور گفت: مسئولان با قوانین دست و پا گیر اداری به جای حمایت از تولید، روند تولید را مختل کردند.

 به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، مجتبی عالی مدیرعامل اتحادیه دامداران کشور در برنامه صبح بخیر ایران با انتقاد نسبت به قوانین دست و پا گیر پیش روی تولید اظهار کرد: مسئولان کشور به جای آنکه به فکر تولید باشند، به دنبال قوانین دست و پا گیر همچون نامه نگاری و جلسات متعدد هستند که این فرآیند اداری کار تولید را به اینجا رسانده است.

او افزود: علی رغم‌ آنکه ۵.۵ میلیون تن نهاده دامی در کشور وجود دارد، اما مسئولان برای حمل و نقل و نگه داری آن در دمای ۵۰ درجه برنامه‌ریزی مناسبی نداشتند، در حالی که تمامی این عوامل منجر به افت راندمان تولید می‌شود.

نامه نگاری برای حل بحران دامداران به جایی نرسید

عالی ادامه داد: با توجه به پیگیری‌های متعدد و نامه نگاری به وزیر کشور برای رفع بحران کنونی دامداران، اما جوابی دریافت نکردیم، دیگر کاری از دستمان بر نمی‌آید.

سرمایه ملی در حال نابودی است

مدیرعامل اتحادیه دامداران با بیان اینکه سرمایه ملی در معرض نابودی است،گفت: دامداران با دام زنده در ارتباط هستند و همواره دام زنده را همانند بچه کوچک خود می‌دانند که هم اکنون سرمایه ملی که دامداران ۳۰ تا ۴۰ سال برای آن زحمت کشیدند، در معرض نابودی قرار گرفته است.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

منبع: برنامه صبح بخیر ایران