اهم اخبار

مدیرعامل اتحادیه دام سبک: جمعیت گله‌های مولد به ۴۰ میلیون راس رسید

بدون دیدگاه

افشین صدر دادرس گفت: براساس آمار جمعیت گله‌های مولد ۴۰ میلیون راس بود که ۳۱ تا ۳۲ میلیون راس دام‌های زیریکسال هستند.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ افشین صدردادرس گفت: متوسط قیمت هرکیلو دام زنده در سطح کشور ۳۰۰ هزارتومان است.

به گفته او، با توجه به شرایط مساعد مرتع، دام ها در صورت رسیدن به ظرفیت مناسب به بازار عرضه می شوند، درحالیکه طی سال های اخیر ناشی از شرایط خشکسالی با وزن پایین کشتار می شدند که این امر ضربه ای به اقتصاد کشور می زند.

صدردادرس ادامه داد: بنابر گزارش مرکز آمار جمعیت دام سبک  ۷۲ میلیون راس است که در اواخر بهار مقدار جزئی به این رقم افزوده می شود.

مدیرعامل اتحادیه دام سبک افزود: با توجه به افزایش قیمت تمام شده و کاهش قدرت خرید خانوار، با انباشتگی دام سبک در ماه های مرداد و شهریور روبرو هستیم که در راستای کاهش انباشتگی، صادرات یکی از راهکارهای مناسب محسوب می شود. همچنین براساس قانون نظام جامع دامپروری، تولید گوشت داخل در سبدکالابرگ الکترونیک قرار بگیرد.

او درباره آخرین وضعیت سرانه مصرف گوشت قرمز افزود: بنابر آمار سال گذشته سرانه مصرف گوشت قرمز ۷ کیلو بود، درحالیکه سال ۱۴۰۱، ۷‌.۶ کیلوگرم بود که با توسعه صنعت دامپروری امکان افزایش سرانه مصرف به ۱۳ تا ۱۳ کیلو در کوتاه مدت و میان مدت وجود دارد.

مدیرعام اتحادیه دام سبک گفت: براساس مرکز آمار جمعیت گله های مولد ۴۰ میلیون راس بود که ۳۱ تا ۳۲ میلیون راس دام های زیر یکسال هستند.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *