اهم اخبار

مدیرعامل سازمان میادین تره بار شهرداری تهران: گوشت‌های وارداتی استاندارد مطلوب دارند/ اجازه ورود مواد غذایی کم کیفیت را نمی‌دهیم

بدون دیدگاه

مهدی بختیاری زاده گفت: تمامی گوشت‌های وارداتی اعم از گرم و منجمد از استانداردهای مطلوب برخوردار هستند و با اطمینان می‌گویم که بهترین کیفیت را دارند.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از ایرنا؛ مهدی بختیاری زاده اظهار کرد: واردات گوشت‌های کم کیفیت خط قرمز ماست و با آن ۱۰۰ درصد مخالفیم و از آنجا که سلامتی مردم برای‌مان بسیار مهم است به همین دلیل به هیچ عنوان اجازه ورود گوشت‌های کم کیفیت و بی کیفیت را به بازار نمی‌دهیم.

وی با بیان اینکه گوشت‌های وارداتی از سه کشور استرالیا، کنیا و برزیل وارد کشور می‌شوند، ادامه داد: این کشورها در حال حاضر تامین کننده گوشت قرمز کشورهای اروپایی با همین کیفیت هستند بنابراین جای نگرانی برای مصرف این نوع گوشت‌ها وجود ندارد.

بختیاری زاده درباره میزان عرضه گوشت گرم وارداتی در میادین میوه و تره‌بار پایتخت هم گفت: این گوشت‌ها به اندازه میزان مورد مصرف خانوار در میادین عرضه می‌شوند و محدودیتی برای عرضه نداریم ضمن اینکه در تلاش هستیم حجم عرضه گوشت را بیشتر کنیم.

 

گوشت‌های وارداتی استاندارد مطلوب دارند/ اجازه ورود مواد غذایی کم کیفیت را نمی‌دهیم

عرضه آنلاین گوشت در سامانه شهرزاد

وی با اشاره به عرضه آن لاین گوشت در سامانه شهرزاد هم یادآور شد: در حال حاضر برای سهولت و دسترسی بهتر شهروندان؛ گوشت بصورت آن لاین و غیر حضوری در سامانه شهرزاد به هر میزان که شهروندان نیاز داشته باشند، عرضه می‌شود.

وی توضیح داد: شهروندان در صورت نیاز می‌توانند با مراجعه به سامانه شهرزاد وارد پنل تنظیم بازار شوند و با انتخاب گوشت مورد نیاز خود حداکثر تا ۵ کیلو گوشت گوسفندی و ۵ کیلو گوشت گوساله، خریداری کرده و با تکمیل خرید و ثبت آن؛ گوشت خود را بصورت حضوری در مراکز فروش یا غیرحضوری درب منزل خود دریافت کنند.

بختیاری زاده ادامه داد: در صورتی که شهروندی خرید گوشت خود را از طریق سامانه بصورت حضوری انجام داده باشند باید به یکی از مراکز خرید تعیین شده در میادین مراجعه و با ارایه تاییدیه پرداخت، گوشت را تحویل بگیرند و در غیر این صورت این امکان فراهم است که با پرداخت هزینه اسنپ، گوشت برای او به آدرس محل درخواستی ارسال شود.

مدیرعامل سازمان میادین تره بار شهرداری تهران در پاسخ به اینکه چرا قیمت گوشت ‌ای وارداتی پایین تر از داخلی است آیا این امر به کیفیت آنها باز می‌گردد یا خیر؟ گفت: گوشت وارداتی با ارز دولتی وارد کشور می‌شوند یعنی دولت برای واردات آنها سوبسید پرداخت می‌کند به همین خاطر قیمتی که به مشتری عرضه می‌شود پایین تر از گوشت داخلی است.

گوشت‌های وارداتی استاندارد مطلوب دارند/ اجازه ورود مواد غذایی کم کیفیت را نمی‌دهیم

مدیرعامل سازمان میادین درباره وضعیت سلامت گوشت‌های گرم وارداتی هم اظهار کرد: با حساسیتی که بر گوشت‌های وارداتی داریم کنترل دقیقی در این زمینه انجام می‌شود یعنی پس از آنکه گوشت‌های وارداتی تایید سلامت گرفتند، دوباره در میادین تره بار توسط دامپزشکان معاینه و تایید می‌شوند و به ازای هر دو میدان تره بار، یک دامپزشک مستقر کرده‌ایم تا بصورت مستمر گوشت‌هایی که به شهروندان عرضه می‌شوند را از لحاظ سلامت چک کنند تا سلامتی مردم به خطر نیفتد.

بختیاری زاده درباره طعم و مزه گوشت وارداتی در مقایسه با گوشت داخلی در کشور هم گفت: این موضوع به ذایقه افراد بستگی دارد اما کیفیت گوشت‌های وارداتی مطلوب است و خودم برای مصرف از همین گوشت‌ها خریداری و استفاده می‌کنم.

بر اساس این گزارش، مدتی است که گوشت‌های وارداتی در فروشگاه‌های شهروندو میادین تره بار با قیمت‌های مناسب گوسفندی تا ۳۷۰ هزار و گوساله از ۲۵۰ هزار تومان به بالا عرضه می‌شود که این امر بدلیل بالا بودن نرخ گوشت در سطح شهر مورد استقبال قرار گرفته است.

سرویس خبری: صنعت غذا

منبع: ایرنا

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *