اهم اخبار

مدیرعامل شرکت پارس پگاه تجارت در گفتگو با اگروفودنیوز خبر داد: فراهم بودن زیرساخت توسعه صادرات مواد غذایی به ترکمنستان +ویدئو

بدون دیدگاه

حسن مرتجی می‌گوید: نمایشگاه اگروفود ترکمنستان شش تا هشت شهریورماه با حمایت سفارت ایران در عشق آباد و سازمان توسعه تجارت ایران برگزار خواهد شد.

جهت مشاهده ویدئو فیلترشکن را خاموش و بر وری مربع پایین فیلم کلیک نمایید.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، حسن مرتجی مدیرعامل شرکت پارس پگاه تجارت در حاشیه دومین اجلاس بین المللی تجارت غذا با بیان اینکه ترکمنستان با دارا بودن حدود ۶میلیون نفر جمعیت و ۱۲۰۰ کیلومتر مرز مشترک با ایران بازار هدف مناسبی برای صادرات است، گفت: طبق آمار حجم صادرات ایران به ترکمنستان در فاصله سپتامبر ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۲ نسبت به صادرات روسیه ۱٫۲ برابر بیشتر بوده است.

مرتجی به ذائقه و سلیقه غذایی مشترک شهروندان ترکمنستان با مردم ایران اشاره و بیان کرد: صیفی‌جات، سبزیجات و میوه ایران به وفور به ترکمنستان صادر می‌شود و شرایط توسعه بازار صنایع غذایی و زیرساخت‌های آن فراهم است.

وی بازخورد مثبت نمایشگاه ایران پروژه را در برگزاری نمایشگاه اگروفود ترکمنستان موثر دانست و گفت: این نمایشگاه شش تا هشت شهریورماه با حمایت سفارت ایران در عشق آباد و سازمان توسعه تجارت ایران برگزار خواهد شد.

مدیرعامل شرکت پگاه تجارت عنوان کرد: صادرات مواد غذایی و کشاورزی ایران به ترکمنستان حدود ۱۴۰میلیون دلار در سال است که این عدد بدون محاسبه صادرات تجهیزات و ماشین آلات می‌باشد.

مرتجی از تمایل اتاق بازرگانی ترکمنستان برای حضور برند حلال در این نمایشگاه خبر داد و گفت: محصولات کشاورزی و غذایی، چاپ و بسته بندی و ماشین آلات و تجهیزات گروه کالایی‌های مشارکت کننده در نمایشگاه ترکمنستان خواهند بود.

وی اظهار کرد: تولیدکنندگان و صادرکنندگانی که علاقمند به حضور در این نمایشگاه هستند با شماره تلفن ۰۲۱-۴۴۰۹۸۸۹۱ و مراجعه به سایت https://www.parspegahtejarat.com اقدام به ثبت نام نمایند.

حسن مرتجی در نهایت گفت: ارائه دستورالعمل‌های گمرکی و حمل و نقل کالا به ترکمنستان و دیگر کشورها و آشنا نمودن صادرکنندگان به قوانین کشورهای هدف صادراتی از دیگر فعالیت‌های شرکت پارس پگاه تجارت است.

سرویس خبری: صنعت غذا

نویسنده

فاطمه کاشانی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *