اهم اخبار

مدیرعامل و عضو هیات‌مدیره هلدینگ زر در پاسخ به حاشیه‌های عرضه اولیه غزر:زر ماکارون با PE 13 تنها سهم ارزنده در عرضه‌ اولیه‌های اخیر بازار سرمایه است/ بازی سفته‎‌بازان برای خرید سهم بیش‌تر زر ماکارون در روز عرضه اولیه/ بازار سرمایه قانون‌مند و کاملا حرفه‌ای عمل می‌کند

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

هلدینگ زر به‌عنوان یکی از برندهای ملی و بزرگ و بااهمیت در صنایع غذایی ایران محسوب می‌شود که افزون بر فروش داخلی، بخشی از محصولاتش را به خارج از کشور نیز صادر می‌کند. مهم‌ترین نکته در فروش خارجی هلدینگ زر، صادرات پاستا به اروپا و حتی ایتالیا، به‌عنوان مرکز تولید پاستای جهان است که افتخاری برای صنعت و به‌ویژه صنایع غذایی ایران محسوب می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی (اگروفودنیوز)، هلدینگ زر با استقرار تاسیسات عظیم و تجهیزات مدرن و تکنولوژی‌های روز دنیا که خوش‌بختانه قابل رویت برای سهامداران است، در هفته‌های اخیر با برخی تنگ‌نظری و یا به گفته دکتر محسن امینی، مدیرعامل هلدینگ زر، با حاشیه‌هایی از سوی برخی سفته‌بازان مواجه شده است. عملکرد و سودآوری مناسب زرماکارون با P/E بالا (۱۳) نشان از ارزندگی این سهم در بازار بورس تهران دارد.

امینی در این زمینه اظهار می‌کند: بازار سرمایه کاملا حرفه‌ای و تخصصی و جایگاه زر ماکارون با P/E 13 در میان شرکت‌های دیگری که اخیرا عرضه اولیه شده‌اند، گویای واقعیت‌هاست.

مدیرعامل هلدینگ صنعتی زر، می‌افزاید: فردا یکی از مجموعه‌ شرکت‌های گروه صنعتی زر، وارد بازار سرمایه می‌شود و اهالی بازار و فعالان بزرگ بازار، عملکرد منطقی هلدینگ زر را در مجموعه گلوکزان مشاهده کرده‌اند که چگونه بهره‌وری این شرکت پس از پیوستن به هلدینگ زر، افزایش یافته و سوددهی در سال‌های قبل از مدیریت زر و پس از آن همراه با تقسیم سود مناسب در میان سهامداران، گویای عملکرد مااست.

وی به عملکرد مناسب زرماکارون در سال ۹۸ اشاره می‌کند و می‌گوید: در سال گذشته با بازدهی و سودآوری بالا، برای هر سهم زرماکارون، ۱۴۰ تومان سود ساختیم و عملکرد بسیار خوبی را در کدال ثبت کرده‌ایم.

 مدیرعامل هلدینگ زر، نخستین هدیه این گروه صنعتی به سهامداران را پس از عرضه اولیه اعلام کرد و افزود:دبا  برگزاری مجمع در فرصت قانونی و تقسیم سود بیش از ۹۰ درصدی در میان سهامداران، اولین هدیه را تقدیم‌شان می‌کنیم.

امینی تصریح می‌کند: برای سال ۹۹ نیز پیش‌بینی فروش ۲۰۰۰ میلیارد تومانی را محقق خواهیم کرد و با سود عملیاتی ۵۷۰ میلیارد و سود خالص ۴۸۰ میلیارد تومان برای هر سهم ۳۰۰ تومان تقسیم سود خواهیم داشت.

وی از سهامداران و سرمایه‌گذاران بازار سرمایه خواست تا به مسایل حاشیه‌ای که برخی سفته‌بازان برای خرید سهم بیش‌تر غزر در صورت شرکت نکردن برخی از سهامداران، نصیب‌شان می‌شود، توجهی نکنند و تنها به داده‌ها و اطلاعات مالی زر ماکارون که در کدال نیز ثبت شده است، نگاه کنند.

گزارش: مولود غلامی

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *