1

مدیر شرکت زرگرین در گفتگو با اگروفودنیوز: باید وابستگی به واردات نهاده‌های کشاورزی کاهش یابد+ویدیو

دکتر آرش ارشادی معتقد است ایران می‌تواند به یک تامین کننده اساسی نهاده های کشاورزی در منطقه خاورمیانه تبدیل شود.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز) ، مدیر شرکت زرگرین از شرکتهای تابعه گروه صنعتی پژوهشی زر در حاشیه نمایشگاه نهاده‌های کشاورزی در خصوص فعالیت شرکت زرگرین به خبرنگار ما گفت: گروه صنعتی پژوهشی زر به عنوان یک شرکت غلات محور همواره با کشاورز و صنعت کشاورزی در ارتباط بوده است.

ارشادی عنوان کرد: با توجه به رسالت و صیانتی که این مجموعه در زمینه رفع دغدغه‌های صنعت غذا و کشاورزی دارد به تامین نهاده کشاورزی کمک کرده است و اقدام به تولید انواع کودهای مایع ارگانیک با برند زرگرین نموده است.

وی در ادامه افزود: این محصولات در تست و استفاده بین کشاورزان بازخورد بسیار خوبی داشته و جایگاه مناسبی در سبد محصولات کودی به دست آورده است.

مدیر شرکت زرگرین در خصوص صادرات این شرکت گفت: این محصول گواهی ارگانیک و سلامت محور بودن را از بایرن اسپکتهای سوئیس دریافت کرده است و جایگاه ویژه ای در تولید محصول با کیفیت دارد و به کشورهای حوزه CIS، کشورهای حوزه خلیج فارس و کشورهای همسایه صادرات داشتیم.

ارشادی عنوان کرد: خوشبختانه با بازخورد خوب در صادرات ، می‌توانیم با ظرفیت بسیار بالایی این محصول را صادر کنیم و علاوه بر جلوگیری از خروج بی رویه ارز در راستای واردات کود، ارزآوری هم داشته باشیم.

وی در خصوص چالش‌های این صنعت گفت: در صنعت نهاده های کشاورزی پایگاه‌های علمی قوی وجود ندارد تا تولیدکنندگان بر اساس آن محصولاتشان را تولید کنند و آزمایشگاه های تخصصی کمی در این زمینه وجود دارد.

مدیر شرکت زرگرین خاطر نشان کرد: با ایجاد یک مکانیزم درست در مجموعه کارخانجات تولید محصولات زرگرین و آزمایشگاه های معتبر همکار در سازمان‌ها توانسته ایم این چالش ها را تا حدود زیادی شناسایی و رفع نماییم.

ارشادی در خصوص چشم انداز این صنعت گفت: با توجه به نیاز روزانه به غذا و اهمیت روز افزون صنعت کشاورزی ، تمام تلاشمان در کاهش هزینه های این صنعت است. در مجموعه زرگرین سعی بر این است تا راندمان تولید افزایش یابد، توسعه محصولات و امنیت غذایی ایجاد شود و از وابستگی به واردات نهاده‌های کشاورزی جلوگیری گردد.

وی در ادامه گفت: تلاش داریم در راستای رفع دغدغه های صنعت کشاورزی قدم بزرگی برداریم. ایجاد اشتغال کنیم و تبدیل شدن ایران به یک قطب اساسی در منطقه خاورمیانه به عنوان تامین نهاده های کشاورزی در اهداف این مجموعه است.

آرش ارشادی تصریح کرد: نوسانات ارزی در تولید و عرضه محصول در بازار داخل و خارج تاثیرگذار است ولی با مدیریت و شناخت ادبیات تولید می‌توانیم تنش‌های ارزی را تا حد زیادی کنترل کنیم. از افتخارات گروه صنعتی زر این است که با افزایش نرخ تورم توانسته قیمت کالای خود را کنترل کند.

برای مشاهده این ویدیو روی دکمه پلی در کادر زیر بزنید

برای مشاهده ویدیوهای صنایع غذایی در پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی به بخش چند رسانه ای مراجعه کنید.