1

نایب رئیس هیئت مدیره انجمن علوم و صنایع غذایی ایران در گفتگو با اگروفودنیوز:  نادیده گرفتن نظرات کارشناسانه بخش خصوصی در  تصمیم گیری‌ها، عامل اصلی موانع تولید

دکتر احمد فتح الهی می‌گوید: در صورت مشارکت دادن و استفاده از نظرات متخصصین و افراد با تجربه در هر صنفی برای تصمیم گیری‌ها و مصوبات موجود در صنعت بسیاری از مشکلات و موانع موجود رفع خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی “اگروفودنیوز”، رئیس هیئت مدیره گروه اقتصادی ایرانیان در پاسخ به خبرنگار ما در سئوالی مبنی بر نقش انجمن ها و تشکل های تخصصی در تصمیم گیری دولت و مجلس  چیست؟ گفت: همانگونه که همگان می‌دانند تصمیم‌گیری تحت تاثیر تعدادی از عوامل می‌باشد. از جمله عوامل عقلایی که منظور از این موضوع، عوامل قابل اندازه‌گیری از قبیل هزینه‌ها، زمان و وقتی که برای آن می‌گذاریم، پیش بینی‌ها و غیره می‌باشد متاسفانه نظر بخش خصوصی در تصمیم گیریهای دولتی اکثرا نادیده گرفته می‌شود.

نایب رئیس هیئت مدیره انجمن علوم و صنایع غذایی ایران افزود: استفاده از نظرات کارشناسانه بخش خصوصی در تصمیم گیری‌های دولت می‌تواند نابسامانی ها را کنترل و اقتصاد کشور را به شکوفایی برساند.

وی با بیان اینکه عوامل زیادی تولید و تجارت کشور را تهدید می‌کند، تصریح کرد: باید برای برطرف کردن تهدیدات درست عمل کرده و دولت نظرات بخش خصوصی را محترم بداند و به آنها عمل کند، در حال حاضر بیشترین مشکلات موجود در دولت نادیده گرفتن نظرات کارشناسانه بخش خصوصی در تصمیم گیری‌ها و مصوبات می‌باشد.

این فعال صنعت غذای کشور افزود: سیاستگزاری دولت با مشورت بخش خصوصی باید به گونه‌ای باشد که موجب امید به آینده در تولید و تجارت گردد و مشکلات پیش رو مرتفع گردد، به ویژه در تامین مواد اولیه طوری برنامه ریزی شود که قیمت‌ها برای مدتی ثابت بماند که تولیدکنندگان دغدغه ای نداشته باشد و بتوانند کالای تولیدی خود را صادر نمایند و از منابع انسانی بیشتری استفاده کند که این موضوع باعث تورم می‌گردد و معیشت مردم راحت‌تر تامین می‌شود.

فتح الهی ادامه داد: دولت باید از تمام متخصصین و کارشناسان صنوف به صورت جداگانه مشورت گیرد که هم صنعت و تجارت و هم دولت راحت تر به خواسته‌های خود دست یابند.

وی تاکید کرد: همچنین در برنامه ریزی‌ها باید اهداف مشخص شود تا بتوان برنامه‌ریزی درستی انجام داد زیرا اگر اهداف مشخص نباشد موجب ایجاد تعارض در برنامه ها و تصمیم گیری ها می‌شود.

رئیس هیئت مدیره شرکت سبزی ایران در پایان گفت : تقاضا می‌کنم که دولت در تمام تصمیمات خود از متخصصین و کارشناسان و مخصوصا افراد با تجربه در هر صنفی استفاده نماید.