اهم اخبار

همکاری سازمان‌های فعالِ حوزه گیاهان دارویی در یک شبکه ضروری است

بدون دیدگاه

مشاور وزیر جهاد کشاورزی، استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور در مناطق روستایی را منجر به کمک به ارتقای قابل‌توجه زنجیره ارزش حوزه گیاهان دارویی و اشتغال پایدار در این مناطق دانست و بر فعالیت تمام سازمان‌های فعال درحوزه گیاهان دارویی در قالب یک شبکه تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از ایرنا، حسین زینلی در حاشیه پنل تخصصی «نقش و اهمیت تولید و پرورش گیاهان دارویی و معطر در توسعه اشتغال روستایی و بررسی راهکارها و چالش های آن» در دومین نمایشگاه آبادیران در خصوص نقش پرورش و تولید گیاهان دارویی در ایجاد اشتغال پایدار در روستاها گفت: در حوزه گیاهان دارویی محوریت باید خود روستا باشد و در این راستا در وزارت جهاد کشاورزی می‌کوشیم تا هر روستا در محصولی که با آن شناخته می‌شود، فعال شود.

وی افزود: در ادامه نیز باید کل زنجیره ارزش آن محصول را به همان شهرستان منتقل کنیم و با این کار می توان پایداری را در آن شهرستان و روستاهای تابعه ایجاد کرد.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی، همچنین فعال کردن تمام سازمان ها و موسسات و تشکیلات حوزه گیاهان دارویی در قالب یک شبکه در مناطق روستایی را ضرورت خواند و تاکید کرد: با جزیره ای کار کردن در ایجاد اشتغال پایدار راه به جایی نخواهیم برد.

وی همرسانی سازمان های متولی در حوزه گیاهان دارویی در محصولاتی همچون زعفران، گل محمدی، زیره، گل گاوزبان، چای ترش، حنا، ترخون، شیرین بیان، زرشک، عناب را مهم دانست و گفت: هنوز ابتدای راه هستیم و تا نقطه ای مطلوب فاصله داریم.

زینلی معتقد است: ارتقای زنجیره ارزش در کشور به سطح بالا نیازمند استقرار شرکت های دانش بنیان در مناطق روستایی است و با مجهز کردن این ظرفیت های خدادای در روستاها به فناوری می توانیم مسیر اشتغال پایدار را هموار کنیم.

وی با بیان اینکه، هر کدام از مجموعه ها رسالتی دارند و همه به دنبال افزایش بهره وری در کشور هستند، تحقق این مهم فعالیت در کنار هم برای یک هدف دانست.

مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی افزود:متاسفانه در سال های گذشته از چنین شبکه سازی هایی غافل بوده ایم و با این دغدغه مندی و در این نقطه وزارت جهاد کشاورزی و معاونت علمی ریاست جمهوری در برنامه آبادیران به هم پیوند خورده اند.

وی نمایشگاه آبادیران را فرصتی برای همرسانی ها دانست و تاکیدکرد: در نتیجه این همرسانی‌ها کنسرسیوم ها شکل خواهد گرفت و زمینه برای تحقق اشتغال پایدار و رفع محرومیت در مناطق روستایی فراهم خواهد شد.

سرویس خبری: کشاورزی

منبع: ایرنا

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *