1

وزارت خارجه در حال پیگیری ممانعت وزارت کشاورزی هندوستان از صادرات کیوی از ایران است

کیوی

نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت که طبق اعلام کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ، وزرات خارجه در حال پیگیری ممانعت وزارت کشاورزی هندوستان از صادرات کیوی از ایران است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از ایسنا، سیدشمس الدین حسینی نماینده تنکابن در جلسه علنی امروز (سه شنبه) در تذکری گفت: نزدیک به سه ماه است که وزارت کشاورزی هندوستان بیهوده مانع از صادرات محصولات کیوی از ایران به این کشور شده و در نتیجه خسارات و زیان سنگین به تولیدکنندگان و صادرکنندگان این محصول در غرب استان مازندران و شرق استان گیلان وارد شده است. در چنین شرایطی وزرای خارجه، کشاورزی و صمت منفعل عمل کرده و آن طور که باید و شاید پیگیری نمی‌کنند ؛ لازم است هر چه سریعتر این موضوع پیگیری شود.

وی با اشاره به مصوبه اخیر سفر رئیس جمهور به استان مازندران گفت: در توزیع اعتبارات به ویژه در غرب استان مازندران و شهرهای تنکابن، رامسر و عباس آباد عدالت رعایت نمی‌شود ، انتظار دارم این رویه اصلاح شده و در مصوبه هیأت وزیران عدالت برقرار باشد.

در پاسخ به این تذکر عبدالرضا مصری رییس جلسه گفت: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعلام کرد که موضوع ممانعت وزارت کشاورزی هندوستان از صادرات کیوی ایران به این کشور توسط وزارت امور خارجه در حال پیگیری است.

سرویس خبری: مجلس و دولت

منبع: ایسنا