اهم اخبار

۲۶۰ هزارتن بذر اصلاح شده گندم از کشاورزان خریداری شد

بدون دیدگاه

مشاور وزیر جهاد گفت: بنابر آمار ۲۶۰ هزارتن بذر اصلاح شده برای کشت گندم در سال زراعی آینده از کشاورزان خریداری شد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ سهراب سهرابی گفت: بنابر آمار تاکنون ۲۶۰ هزارتن بذر گواهی شده و استاندارد گندم برای کشت سال زراعی جدید از کشاورزان خریداری شده است.

به گفته او، با توجه به اقدامات سازمان حفظ نباتات مبنی بر  مبارزه با آفات و بیماری های گندم، افت کمتری نسبت به سال های گذشته داشتیم و همواره پیش بینی می شود که سن زدگی به حداقل خود برسد.

سهرابی در توصیه به کشاورزان افزود: کشاورزان پس از برداشت، گندم تولیدی خود را تحویل مراکز خرید تضمینی دهند، در غیراین صورت دلالان و واسطه ها پس از ورود به چرخه خرید با نرخ کمتری محصول را خریداری می‌کنند و حتما از کمباین های دارای معاینه فنی و از کامیون های درزگیر شده به سبب ریزش و ضایعات کمتر استفاده کنند‌‌.

مجری طرح گندم و مشاور وزیر جهاد گفت: گندمکاران پس از برداشت گندم از آتش زدن کاه و کلش و بقایای مانده به سبب از بین رفتن جانوران مفید خاک، آلودگی محیط زیست و احتمال سرایت آتش به مراتع اجتناب کنند. گفتنی است که آتش زدن کاه و کلش منجر به فرسایش شدید آبی و بادی در مزرعه و در نهایت ضرر و زیان جبران ناپذیر به مزارع خواهد شد.

سرویس خبری: کشاورزی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *