1

معاون اقتصادی وزیر کشور: مواد اولیه تولید روغن به میزان سهم کارخانه مارگارین اختصاص می‌یابد

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور گفت: ۹۰ درصد مواد اولیه روغن خوراکی وارداتی است و قطعا به تناسب تولید هر شرکت در این حوزه سهم مواد اولیه آنها تامین خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری اگروفودنیوز، بابک دین پرست امروز در بازدید از خطوط تولید روغن خوراکی شرکت مارگارین در شهرری افزود: تحریم ها مشکلاتی در زمینه واردات مواد اولیه در صنعنت روغن خوراکی ایجاد کرده است ولی با توجه به میزان واردات مواد اولیه و نیاز شرکت مارگارین، مواد مورد نیاز آن تامین خواهد شد.

قائم مقام رییس ستاد تسهیل و رفع موانع تولید اضافه کرد: مواد اولیه مورد نیاز شرکت مارگارین به تناسب واردات کشور و تامین ارز توسط بانک مرکزی تامین خواهد شد که در این زمینه وزارتخانه های جهاد کشاورزی و صمت نهایت همکاری را با مسئولان این شرکت خواهند داشت.

وی اظهار داشت: هم اکنون به دلیل تحریم ها و بحران کرونا شرکت مارگارین با مشکل تامین مواد اولیه مواجهه است که همین امر ظرفیت تولید این شرکت را به ۴۵ درصد رسانده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشوربا اشاره به اینکه شرکت مارگارین با قدمت ۶۴ سال یکی از قدیمی ترین شرکت فعال در عرصه روغن خوراکی کشور است، خاطرنشان کرد: این شرکت توانسته با مدیریت درست منابع اشتغال یکهزار نفری خود را در شرایط سخت تحریم ها و کرونا حفظ کند.

این مسئول با اشاره به اینکه محصولات شرکت مارگارین در حوزه خانواده، صنعت و صنف مصرف می شود، تاکید کرد: مشکلات بانکی و تسهیلاتی این شرکت امروز در جلسه ستاد تسهیل بررسی و تا حد امکان برطرف خواهد شد.

دین پرست با بیان اینکه عرضه تولیدت شرکت مارگارین در بازار اتفاق بسیار خوبی است، تاکید کرد: افزایش تسهیلات بانکی از موارد درخواستی مسئولان این شرکت بود که با همه توان تلاش می کنیم این درخواست‌ها محقق شود.

بازدید بابک دین پرست معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور و قائم مقام رئیس ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به همراه عسگری معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران و توکلی کِجانی معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری و سایر مسئولان از خطوط تولید شرکت مارگارین تولید کننده روغن خوراکی در شهرری و شرکت میرآب تولید کننده شیرآلات صنعتی در شهرک صنعتی شمس آباد شهرستان ری بازدید کرد.

سرویس خبری: صنعت غذا