اهم اخبار

نایب‌رئیس کمیسیون صنایع غذایی اتاق ایران: صنایع غذایی باید بر معرفی توانمندی‌های کشور در نمایشگاه‌های خارجی تمرکز کنند

بدون دیدگاه

رشید عزیرپور از برنامه‌ریزی برای حضور پررنگ و هدفمند فعالان این حوزه در نمایشگاه گلفود دبی ۲۰۲۵ و نمایشگاه صنایع غذایی هند ۲۰۲۴ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، در نشست بررسی محورهای فعالیت کمیته‌های تخصصی کمیسیون صنایع غذایی اتاق ایران، مشارکت فعال و هدفمند بخش خصوصی در دو نمایشگاه گلفود دبی و صنایع غذایی هند در راستای معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های ایران در این بخش در کنار آشنایی با جدیدترین روش‌ها و تغییرات جهانی این حوزه مورد تأکید قرار گرفت.

بر اساس اطلاعات موجود، نمایشگاه صنایع غذایی هند ۲۹ شهریور تا اول مهر و نمایشگاه گلفود دبی ۲۹ بهمن تا ۳ اسفند ۱۴۰۳ سال جاری برگزار می‌شود.

در نشست کمیسیون صنایع غذایی اتاق ایران، رشید عزیزپور، نایب‌رئیس کمیسیون تمرکز روی نمایشگاه‌هایی که ظرفیت‌های قابل توجهی در حوزه غذا دارند را مورد تأکید قرار داد و گفت: برای پیشبرد اهداف و اولویت‌های کشور در حوزه غذا باید فرصت معرفی بهینه توانمندی‌های ایران را از دست ندهیم و در عین حال با مشارکت در نمایشگاه‌ها با جدیدترین تغییرات در این حوزه، آشنا شویم.

او با بیان اینکه یکی از نیازهای واقعی صنعت ایران، تدوین استراتژی توسعه صنعتی است، افزود: اگر بخواهیم سند استراتژی صنعت غذا را تنظیم کنیم به سند بالادستی آن نیاز داریم که متأسفانه علی‌رغم چندین دهه تلاش برای تدوین، همچنان سند توسعه صنعتی ایران نهایی نشده است.

این فعال اقتصادی خاطرنشان کرد: یک قانون به عنوان قانون غذا در ایران تدوین شده که به سال‌ها قبل برمی‌گردد و باید به‌روز شود.

عزیزپور در عین حال رسیدگی به معضل قیمت‌گذاری دستوری مواد غذایی و آسیبی که به این بخش وارد می‌کند، مقابله با روش‌هایی که منجر به تعدد پروانه‌های ساخت شده، رایزنی برای حضور نمایندگان بخش خصوصی واقعی در کارگروه‌های خرید تضمینی محصولات کشاورزی، بازنگری در میزان مالیات ارزش‌افزوده محصولات غذایی که روی معیشت مردم اثر مستقیم دارد، حل‌وفصل موضوع سقف و سابقه در روند واردات و ارائه پیشنهادهای بخش خصوصی به رئیس‌جمهور در حوزه تجارت با عراق را از جمله اولویت‌های این کمیسیون دانست.

بر اساس اظهارات او هرکدام از این محورها توسط اعضای کمیته‌های تخصصی کمیسیون صنایع غذایی که شامل کمیته صادرات، کمیته بازرگانی، کمیته فنی و رفع موانع تولید، کمیته بازاریابی و کمیته استراتژی صنعت غذا و تدوین سند جامع می‌شوند، پیگیری خواهند شد./اتاق بازرگانی ایران

سرویس خبری: صنعت غذا

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *