اهم اخبار

مدیرعامل شرکت گلشهد در گفت‌وگو با اگروفودنیوز: عدم ثبات نرخ ارز باعث از دست رفتن بازارهای صادراتی می‌شود + ویدیو

بدون دیدگاه

برای مشاهده واضح ویدیوی زیر فیلترشکن را خاموش و روی مربع زیر فیلم کلیک کنید

محمد نقوی می گوید ارز دو نرخی ضمن ایجاد رانت، تولید را به بیراهه می‌کشد و باعث می‌شود بازارهای صادراتی را از دست بدهیم.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، سید محمدتقی نقوی مدیرعامل گروه گلشهد در حاشیه بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی شیرینی و شکلات در خصوص فعالیت این مجموعه به خبرنگار ما گفت: گلشهد تولیدکننده نشاسته و گلوکز و فراوری شهد از جمله گلوکز، دکستروز و مالتودکسترین است و در آینده تصمیم به تولید دکستروز پودری و تزریقی داریم و سعی داریم برای جامعه تولید‌کننده صنایع غذایی، دارویی و صنایع کاغذسازی مفید قرار بگیریم.

نقوی بیان کرد: این شرکت به کشورهای ترکیه، عراق و افغانستان و قسمتی از محصولات تولیدی در چارچوب گلوتن غذایی به اروپا و به کشورهای آمریکا صادر می‌شود ولی به دلیل وجود تحریم‌ها به واسطه‌های مختلف به کشورهای اروپایی و آمریکایی صادرات صورت می‌گیرد.

وی دو نرخی بودن ارز را چالش صنعت غذا برشمرد و گفت: بزرگ‌ترین ضربه از ارزهای مبادله‌ای و ترجیحی به تولیدکنندگان وارد می‌شود زیرا به دلیل عدم ثبات نرخ ارز نمی‌توان بازارهای خارجی را حفظ کرد. تنها راه حمایت از تولید، تک‌نرخی شدن ارز است زیرا ارز دو نرخی تولید را به بیراهه می‌کشد.

این فعال صنعت غذا در ادامه افزود: با تک نرخی شدن ارز هم دولت کوچیک می شود و هم به اهداف خود در تولید می‌رسیم. همانطور که پیش تر گفته بودم دو نرخی بودن نرخ ارز باعث قاچاق محصولات می شود زیرا دولت کالایی را با قیمت ارزان تر در دسترس قشر خاصی قرار می دهد که این ایجاد رانت می کند.

مدیرعامل گلشهد عنوان کرد: کمبود آب و برق از دیگر چالشهای صنعت است و با افزایش تعطیلی کارخانجات، تولید کاهش و هزینه های تولید افزایش می یابد که همه این مسایل به دلیل سومدیریت است. مدیران کشور با دریافت مشاوره خوب این مشکلات را برطرف کنند زیرا بخش خصوصی بدون دخالت دولت به خوبی تولید را پیش می‌برند.

نقوی در پایان گفت: با وجود پشتکار در ایرانیان، کشور می تواند به بالاترین مقام تولید در منطقه و دنیا برسد و جایگاه خود را پیدا کند ولی به شرط اینکه اجازه فعالیت به تولیدکنندگان را بدهند.

برای مشاهده واضح ویدیوی زیر فیلترشکن را خاموش و روی مربع زیر فیلم کلیک کنید

در ادامه مهندس امیرطاهر شیرانی مدیر مارکتینگ و فروش شرکت گلشهد نقش جهان به خبرنگار اگروفودنیوز گفت: امسال نیز نمایشگاه شیرینی و شکلات بسیار خوب و پربار برگزار شد و تولید‌کنندگان و تامین‌کنندگان با قدرت‌ در نمایشگاه حضور داشتند و شاهد عرضه محصولات جدید از سوی شرکتها نیز بودیم که به امید خدا تا دو ماه آینده نتیجه این تلاش‌ها در فروش شرکت‌ها مشاهده خواهد شد.

شیرانی اظهار کرد: در صنعت ایران و طبق زنجیره ارزش شرکت‌ها در حال توسعه و دارای استراتژی تنوع بخشی هستند. و به نظر من وجود تحریم‌ها باعث تولید بهتر و بهبود کیفی شرکتها بوده است.

وی در ادامه گفت: شرکت‌های شهدینه آرا و شرکت گلشهد محصولاتی برای صنایع دیگر نیز تولید می کنند. به جز تولیدات در حوزه صنعت شیرینی، شکلات و کانفکشنری، پاستیل و بیکری و تولید روغن محصولاتی برای صنعت کاغذ و کارتن سازی، دارویی و الکل‌سازی‌ها نیز تولید می کند و همچنین بخشی از محصولات نیز در صنایع دام و طیور و آبزیان به‌عنوان محصولات جانبی در حال عرضه است.

مدیر مارکتینگ گلشهد در خصوص نقش رسانه ها خاطرنشان کرد: در تولید محصولات B2B کارخانه با کارخانه در حال تعامل است و با خریداران کاملا تخصصی در ارتباط هستیم و نقش رسانه‌های تخصصی در مصاحبه مستقیم و بی واسطه با مدیران عامل برای جلوگیری از انتشار اخبار غیر صحیح غیر قابل انکار است همچنین رسانه بخشی از صنعت و توسعه آن به حساب می آید.

شیرانی در پایان از اطلاع رسانی سریع، شفاف و دقیق رسانه ها تشکر کرد.

سرویس خبری: صنعت غذا

نویسنده

فاطمه کاشانی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *