اهم اخبار

یادداشت/ جایگاه ویژه صنایع غذایی و محصولات کشاورزی در اکسپو ۲۰۲۴ به قلم علیرضا پیمان پاک

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی کشورمان هفته آینده در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد، در همین رابطه علیرضا پیمان‌پاک قائم مقام وزارت جهاد کشاورزی توضیحاتی درباره ظرفیت این فرصت ارائه کرد.

به نقل از خبرگزاری دانشجو؛ باتوجه به موفقیت‌های بدست آمده و استقبال بیش از ۱۲۰۰ تاجر از کشور‌های مختلف در ایران اکسپو ۲۰۲۳، در نمایشگاه ایران اکسپو پیش‌رو در مجموع ۱۲۰ شرکت مطرح ایرانی در حوزه صنایع غذایی و محصولات کشاورزی حضور دارند که بیش از ۶۵۰۰ مترمربع غرفه را به خود اختصاص داده‌اند.

طبق برنامه‌ریزی صورت‌گرفته توسط سازمان توسعه تجارت در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴، حداقل ۸۶ مقام مسؤول از ۴۹ کشور مختلف در سطح نخست‌وزیر، وزیر، معاونین وزرا و بیش‌از ۲۰۰۰ تاجر معتبر از کشور‌های مختلف نظیر عراق، روسیه، هند، کشور‌های حاشیه خلیج فارس، شرق اروپا، اتحادیه اوراسیا، هند، پاکستان، چین، آسیای میانه، ترکیه، آلمان، نروژ، دانمارک و کشور‌های حوضه ASAN و قاره آفریقا و آمریکای لاتین حضور خواهند داشت که بیش از ۵۰ درصد این افراد در حوزه صنایع غذایی و محصولات کشاورزی فعالیت دارند.

توسعه تجارت با کشور‌های عضو پیمان اوراسیا در حوزه محصولات گلخانه‌ای و باغی، خشکبار و آبزیان هم‌چنین توسعه صادرات سیب، کیوی و خرما به هند و برخی محصولات به چین، مهم‌ترین هدف‌گذاری کشور در توسعه تجارت صنایع غذایی و محصولات کشاورزی کشور است که با حضور جدی در نمایشگاه‌ها و اعزام/پذیرش هیأت‌های تجاری محقق خواهد شد.

به‌منظور گسترش همکاری‌های کشاورزی با قاره آفریقا و آمریکای لاتین برنامه‌ریزی‌هایی در قالب صادرات خدمات فناوری، تجهیزات کشاورزی صورت‌گرفته است و هم‌زمان پیگیری حضور تجار این کشور‌ها در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ از سوی وزارت جهادکشاورزی و با هماهنگی سازمان توسعه تجارت درحال انجام است.

ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (IRAN EXPO ۲۰۲۴)، به عنوان بزرگ‌ترین رویداد صادراتی کشور از تاریخ ۸ لغایت ۱۲ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *