اهم اخبار

پیشتازی کرمانشاه در طرح جهش تولید در دیم‌زارها/ امسال اجرای طرح به ۵۰۰ هزار هکتار می‌رسد

بدون دیدگاه

مدیر ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در کرمانشاه گفت: امسال اجرای طرح جهش تولید در دیم‌زارهای استان به مرز ۵۰۰ هزار هکتار می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از ایسنا؛ میثم کلهری با بیان اینکه سهمیه استان کرمانشاه در سال جاری برای اجرای طرح جهش تولید در دیمزارهای استان در مرحله ابتدایی ۴۱۰ هزار هکتار اعلام شده، گفت: در تلاشیم با افزایش سهمیه استان و ترغیب  بهره‌برداران به شرکت در طرح، این سطح را به مرز ۵۰۰ هزار هکتار برسانیم.

کلهری با بیان اینکه امسال سومین سال اجرای طرح جهش تولید در دیم‌زارهای استان است، گفت: سال گذشته ۲۲۴ هزار هکتار و در سال نخست اجرای طرح ۱۷۳ هزار هکتار از اراضی دیم استان کرمانشاه زیر پوشش این طرح رفت.

وی با بیان اینکه طرح جهش تولید در دیم‌زارها با هدف افزایش تولید محصولات کشاورزی انجام می شود، افزود: افزایش درآمد کشاورزان و همچنین جلوگیری از مهاجرت آنها از جمله مزیت‌های این طرح می باشد

مدیر ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در کرمانشاه با بیان اینکه در طرح جهش تولید در دیم‌زارهای استان افزایش سطح زیر کشت محصولاتی نظیر غلات، حبوبات، دانه‌های روغنی و گیاهان علوفه‌ای دنبال می‌شود، گفت: در این طرح اراضی دیم شامل اراضی گندم، جو، عدس، نخود، گیاهان علوفه ای مثل کاملینا با هزینه پایین، ضریب خطر و پرداخت خسارت بالا تحت پوشش بیمه می‌روند.

وی اضافه کرد: کشاورزان دیم‌کار استان برای شرکت در طرح جهش تولید در دیم‌زارها باید پس از مراجعه به مراکز خدمات کشاورزی، به نماینده‌های بیمه در دفاتر بیمه صندوق بیمه محصولات کشاورزی مستقر در دهستان‌ها ارجاع و نسبت به انعقاد قرارداد و واریز وجه برای شرکت در طرح جهش تولید در دیمزارها اقدام کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه استان کرمانشاه در اجرای طرح جهش تولید در دیم‌زارها از استان‌های موفق و پیشرو کشور است، گفت: این استان سال گذشته در مجموع شاخص های اجرای طرح رتبه نخست کشوری را کسب کرد.

وی اضافه کرد: در ارزیابی‌های صورت گرفته میزان راستی آزمایی در کشت، استفاده از بذور گواهی شده، استفاده از روش های نوین کاشت، داشت و برداشت، رعایت اصول ترویجی و … مدنظر قرار می گیرد.

وی ادامه داد: سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در جذب ادوات تخصصی کشاورزی طرح جهش تولید در دیم‌زارها جزو استان‌های پیشتاز کشور است.

سرویس خبری: کشاورزی

منبع: ایسنا

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *