اهم اخبار

توسعه آبزیان تضمین کننده امنیت غذایی در سال ۱۴۲۰

بدون دیدگاه

رییس سازمان شیلات با اشاره به تامین غذا ۱۲۰میلیون نفر در سال۱۴۲۰ گفت: دیگر نمی‌توانیم به سمت پروتیین‌های پرآب‌بر برویم و راه نجات بشریت ازسوی سازمان خواربار جهانی توسعه آبزیان اعلام شده است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از سازمان شیلات ایران، سیدحسین حسینی، رییس سازمان شیلات ایران در آیین ماهی‌دار شدن قفس‌های دریایی در جویبار از صیادان به عنوان صاحبان اصلی تکثیر و توسعه ذخایر آبزیان یاد کرد و گفت: با ابلاغ سیاست‌های اقتصاد دریا محور، وظایف و تکالیف شیلات سنگین شده است.

وی با اظهار اینکه گردشگری شیلاتی و ایجاد جایگاه‌های دومنظوره و چندمنظوره شیلاتی از جمله این برنامه‌ها است، گفت: اکنون بحث کارکردهای چند منظوره در حوزه آبزی‌پروری مطرح است و صیادان و تشکل‌های صیادی در این زمینه نقش دارند.

حسینی از ابلاغ زنجیره ارزش شیلاتی به ۱۰ استان کشور خبر داد و گفت: آزادسازی سواحل به معنی رهاسازی سواحل نیست و فعالان اقتصادی و قشر اصلی و زحمتکش جامعه شیلاتی می‌توانند این ساحل را مولدسازی کنند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی به دریافت مصوبه سخت و زیان‌آور شدن صید و صیادی با کمک نمایندگان مجلس اشاره کرد و گفت: تأمین اعتبار آن در حال انجام است و امیدواریم بعد از ۲۵ سال این طرح عملیاتی شود.

وی با بیان اینکه اگر می‌خواهیم کشور قوی و مقتدر داشته باشیم باید پاشنه‌های آشیل تحریمی را بشناسیم، افزود: سیاست‌های کلان ابلاغی توسط مقام معظم رهبری وظیفه شیلات را برای توسعه کار بیشتر کرده است.

حسینی ادامه داد: اگر قرار است در سال ۱۴۲۰ غذای بیش از ۱۲۰ میلیون نفر را تأمین کنیم دیگر نمی‌توانیم به سمت پروتئین‌های پرآب‌بر برویم و راه نجات بشریت توسط سازمان خواربار جهانی توسعه آبزیان قلمداد شده است.

رییس سازمان شیلات ایران تصریح کرد: صنعت شیلات به صید و صیادی محدود شده بود اما مازندران پیشرو معرفی پتانسیل‌های مختلف در حوزه شیلاتی در کشور به شمار می‌رود.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *