تولید خرمای کشور به بیش از یک میلیون تن رسید

بدون دیدگاه

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، محسن رشید فرخی رییس انجمن خرمای ایران در برنامه صبح بخیر ایران گفت: متوسط تولید خرمای کشور بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن است. ما جایگاه دوم را در دنیا به خود اختصاص داده ایم، همچنین در بخش تنوع خرما در دنیا رتبه اول را کسب کرده ایم.

او افزود: به طور کلی ۷۰ درصد خرمای تولیدی در داخل کشور مصرف و ۳۰ درصد آن صادر می‌شود، ما در پیک مصرف متاسفانه با قوانین خلق الساعه در بخشنامه‌ها روبرو می‌شویم به طوری که این‌موضوع به صادرات خرمای کشور لطمه وارد می‌کند.

به گفته رئیس انجمن خرمای ایران، در ماه مبارک رمضان مصرف خرمای کشور به ۵۰ درصد می‌رسد.

رئیس انجمن ملی خرمای ایران در پایان با تاکید بر اینکه ۷۰ درصد خرمای تولیدی کشور برای مصرف داخلی و ۳۰ درصد آن برای صادرات است، گفت: به دلیل تحریم‌ها، مجبور به تغییر بازار‌های هدف بودیم و این نیز یکی از مسائلی است که صادرکنندگان ما با ظرفیت‌های مختلفی سعی دارند تا با آن مبارزه کنند. به دلیل همین تحریم‌ها، بازارهای هدف ما از کشور‌های غربی به کشور‌های شرقی و حوزه cis و همچنین روسیه تغییر کرد و صادرکنندگان دوباره باید بازاریابی می‌کردند که این بسیار کار دشواری است.

فرخی تصریح کرد: بنابراین در حال حاضر بازار‌های هدف ما برای صادرات خرما اروپا، کشور‌های حوزه cis، قسمت‌هایی از اوراسیا، روسیه و کشور‌های شرق همچون هند، مالزی، اندونزی و کشور‌های آسیای شرق هستند.

سرویس خبری: کشاورزی

نویسنده

منا غزازانی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *