اهم اخبار

خرید تضمینی تخم مرغ تا نیمه شهریور ادامه دارد

بدون دیدگاه

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن گفت: با توجه به اختلاف قیمت تمام شده تولید با نرخ فروش، خرید تضمینی تخم مرغ در راستای حمایت از مرغداران تا نیمه شهریور تمدید شد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ حمید رضا کاشانی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، از تمدید طرح خرید تضمینی تخم مرغ خبر داد و گفت: طرح خرید حمایتی تخم مرغ مازاد بازار داخل که از خرداد ماه آغاز شد و قرار بود تا پایان مرداد ادامه داشته باشد، در راستای سیاست‌های تنظیم بازار و حمایت از مرغداران تا ۱۵ شهریور تمدید شد.

به گفته او، بنابر آمار در مردادماه ۵ هزار و ۵۰۰ تن تخم مرغ  با نرخ ۵۵ هزار تومان از مرغداران خرید تضمینی شد، حال قرار است مرحله سوم خرید حمایتی با نرخ ۵۷ هزار و ۵۰۰ تومان انجام شود.

کاشانی درباره آخرین وضعیت صادرات تخم مرغ افزود: بنابر آمار تا پایان مرداد ۶۲ هزار تن تخم مرغ به بازار‌های هدف صادر شده است و براساس برآورد‌های صورت گرفته تا پایان سال به طور متوسط ۱۲ هزار تن تخم مرغ به بازار‌های هدف صادر می‌شود.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن ادامه داد: براساس آمار در مردادماه ۱۰۸ هزار تن تخم مرغ در کشور تولید شد و همواره برآورد می‌شود که از شهریور به طور متوسط ماهانه ۳ تا ۵ درصد بر رقم تولید افزوده شود.

او گفت: قیمت کنونی هرکیلو تخم مرغ درب مرغداری  ۴۷ تا ۴۹ هزار تومان است که کماکان ۱۰ درصد کمتر از نرخ تمام شده تولید عرضه می‌شود.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *