اهم اخبار

رئیس اتحادیه مرغداران: نامزدهای انتخاباتی برنامه و دغدغه‌ خاصی در زمینه کشاورزی و صنعت طیور ندارند

بدون دیدگاه

حمیدرضا کاشانی ضمن تاکید بر اینکه نامزدهای انتخاباتی برنامه خاصی در زمینه کشاورزی و صنعت طیور ندارند، اظهار کرد: امیدواریم که دولت جدید برای پیشرفت صنعت و تولید به برون سپای به بخش خصوصی توجه داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از ایسنا؛ حمیدرضا کاشانی رئیس اتحادیه مرغداران میهن درباره مواضع نامزدهای انتخاباتی در زمینه کشاورزی و نهاده‌ها و صنعت طیور اظهار کرد: طی روزهای اخیر که کشور، یک فضای انتخاباتی دارد، غربت صنعت کشاورزی و طیور بسیار به چشم می‌آید و این برای صنعت طیور که بزرگترین صنعت پس از نفت شناخته می‌شود بسیار نگران‌کننده است.

وی افزود: متاسفانه نامزدهای انتخاباتی دغدغه و برنامه خاصی برای بخش کشاورزی و مشخصا صنعت طیور ندارند، اما برای بسیاری از دولت‌ها اولین دغدغه، معیشت مردم، مرغ و تخم مرغ به عنوان کالای اساسی و استراتژیک است. بنابراین تقاضای ما این است که نامزدها نگاه ویژه‌ای به تولید و صنعت طیور داشته باشند چراکه کالای اساسی کشور و کالای استراتژیک برای مردم تمام دنیا محسوب می‌شود و نگاه ویژه‌ای به آن دارند.

کاشانی با تاکید بر اینکه دولت آینده باید ویژه و هدفمند در این زمینه عمل کرده و به مطالبات بخش خصوصی آگاهی داشته باشد، گفت:آنچه از دولت آینده انتظار داریم این است که همچنان نگاه برون‌سپاری مسئولیت به بخش خصوصی حفظ شود. این نگاه برای اولین بار در دولت سیزدهم و دوره وزیر وقت اتفاق افتاد و در کشور به‌صورت قانونی این برون سپاری از صفر تا صد انجام شد که نتیجه آن را نیز در زمینه تولید تخم مرغ می‌بینیم که از موفق‌ترین واگذاری‌های تنظیم بازار و وظیفه به بخش خصوصی بوده و به گفته دستگاه‌های بازاری و بانک مرکزی کمترین نوسان در  کالای اساسی و به‌ویژه تخم مرغ وجود داشته است.

وی ضمن اشاره به اینکه ما از یک کشور واردکننده به کشور صادرکننده تبدیل شده‌ایم و صادرات بسیار مناسبی نیز داشته‌ایم، اظهار کرد: علت این که این اتفاق رخ داد این است که بخش خصوصی تمام برنامه‌ریزی‌ها را انجام داده‌ و به همه چیز تسلط دارد و کاملا نسبت به معایب و محاسن آگاه است. اما نکته بسیار مهم این است که نباید واگذاری به معنای رهاسازی تلقی شود. این اتفاقی است که طی یک سال گذشته رخ داده و به جای واگذاری رهاسازی کرده‌اند چراکه شاهد تولید تخم مرغ و تنظیم بازار بوده‌اند و دیگر رها کردند و هیچ حمایتی از بخش تولید نمی‌کنند که باید این نگاه عوض شود.

رئیس اتحادیه مرغداران میهن با تاکید بر اینکه صنعت تولید و طیور به نگاه ویژه‌ای نیاز دارد، تصریح کرد: حتی اگر شده، باید به اندازه یک صدم بنزین که مورد توجه قرار گرفته، به سفره مردم ارزش دهند. امیدوارم در دولت آینده این مسیر پیش رود و با نگاه حمایتگر و بدون مداخله دولت تمام کالاها به بخش تخصصی خود واگذار شوند که در این صورت تولید، موفق‌تر و بهتر خواهد بود و شرایط مناسب‌تری را برای مردم و تولیدکننده ایجاد می‌کند.

کاشانی در پایان تصریح کرد: زمانی این اتفاقات مثبت رخ خواهد داد که دولت در این زمینه عزم جدی داشته باشد. به برون‌سپاری و واگذاری وظیفه به بخش خصوصی اعتقاد پیدا کند و علاقه نداشته باشند که یک امضا را در گرو خود نگهدارند تا هر روز مراجعین بیشتری داشته باشند. قطعا با برون‌سپاری به بخش خصوصی و هدایت و حمایت دولت، این تولیدات چابک‌تر و شفاف‌تر انجام می‌شود.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

منبع: ایسنا

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *